Site icon מקומונט גבעת שמואל

התלמידות פקדו את קבריהם של החללים הגלמודים

לקראת יום הזכרון, תלמידות אולפנת אמית גבעת שמואל פקדו את קבריהם של חללי צה”ל והמחתרות בבית העלמין נחלת יצחק, במקביל, תלמידות התיכון הממלכתי ביקרו בקבריהם של בני גבעת שמואל והניחו זר.

במסגרת הסיור שהתקיים בהדרכת צוות המורים מהאולפנה, תלמידות שכבות י’-י”ב הגיעו לחלוק כבוד לגיבורי ישראל ולהזכר בסיפורים ההיסטורים ומורשת העם. כמו למשל מפקד הלח”י יאיר שטרן, לוחמי המחתרות וקברי אחים מהפצצות האיטלקים שכמעט ואין מי שפוקד אותם – על קבריהם קראו תהילים.

גם תלמידות כיתה י’ בבית הספר התיכון הממלכתי גבעת שמואל, מעיין אוסטרובסקי ויעל שפינקה בליווי רכז השכבה גל סגל, פקדו היום את קבריהם של דוד פַליק ואבינועם שמשוני ז”ל חללי צה”ל, בני גבעת שמואל, שלא נותרה להם משפחה קרובה שתפקוד את קברם ביום הזיכרון. התלמידות הניחו זר ודגל ישראל והדליקו נר נשמה לזכרם.

מעיין ויעל ליד קברו של אבינועם שמשוני בבית הקברות בקרית שאול

לירז בגי, תלמידת כיתה י”א-3 משתפת: “הסיור היה מרגש ועצוב בו זמנית. מצד אחד חשתי גאווה שהם מהעם שלי, העם היהודי והם נלחמו למעני. מצד שני הם נפלו כל כך מוקדם בגיל צעיר והותירו אחריהם משפחות ולזה אי אפשר להישאר אדיש. אפשר רק להוקיר להם תודה בזה שמזכירים אותם והולכים לקבריהם ונותנים להם את הכבוד שמגיע להם. הם יכולים להיות גאים בשמיים על מה שהם עשו למען עם ישראל”.

נעה הרשקוביץ מחנכת י”ב: “חווינו ערב יום הזכרון מרגש, מלא בתוכן, מחבר לעוצמת העם היהודי בעבר ומישיר מבט מלא אמונה וחדור שליחות אל העתיד. הבנות הקשיבו קשב רב, שאלו, התפעלו והפנימו את הסיפורים, המסרים והמורים הנפלאים שעמדו בכל תחנה”.