Site icon מקומונט גבעת שמואל

“התמונה החינוכית” של משרד החינוך נחשפת: גב”ש עם 96.5% זכאות לבגרות ושיעור גבוה במיוחד של מסיימי 5 יח”ל

גבעת שמואל ממשיכה לשמור על מעמדה בצמרת הערים המובילות בישראל בתחום החינוך ומציגה נתונים מעוררי גאווה • 96.5% זכאות לבגרות לעומת 69.7% בארצי • 42% שיעור הגבוה בישראל בניגשים ל- 5 יח”ל במתמטיקה לעומת 15.5% בארצי • 0.01% נשירה מהלימודים • “גבעת שמואל היא עיר מרכז לחינוך ולמצוינות” סיכם ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני.

משרד החינוך פרסם את נתוני “התמונה החינוכית” של הישגי התלמידים לשנת הלימודים תשע”ט (2019-2020). מהנתונים עולה כי גם השנה ממשיכה גבעת שמואל לרשום הישגים חינוכיים משמעותיים ולשמור על מעמדה בצמרת הערים המובילות בחינוך.

שיעור הזכאות לבגרות בגבעת שמואל עומד השנה על 96.5%, לעומת שיעור הזכאות הארצי העומד על 69.7%. כמו כן, גבעת שמואל מובילה גם את כלל הערים והישובים בארץ בשיעור הניגשים לבחינת 5 יח”ל בגרות במתמטיקה עם 42% לעומת 15.5% בארצי ומתאפיינת בשיעור נשירה נמוך ביותר של 0.01% בלבד. גם בשיעור הניגשים לבחינת 5 יח”ל בגרות באנגלית רושמת גבעת שמואל הישג מרשים של 80% לעומת 39% בארצי.

ישיבת בני עקיבא גבעת שמואל. צילום: מקומונט גבעת שמואל

בנוסף, גבעת שמואל ניצבת גם בצמרת הערים המובילות בישראל, בשיעור בעלי תעודות הבגרות המצטיינת מתוך כלל הלומדים, עם שיעור של 39.4% לעומת 8.8% בארצי. בהקשר זה יש לציין גם את אולפנת אמי”ת גבעת שמואל, אשר דורגה לאחרונה בצמרת התיכונים המובילים והמצטיינים בישראל וזכתה בדרוג הנוכחי של משרד החינוך כבית הספר הערכי ביותר של ישראל לשנה זו.

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני הוסיף: “כמידי שנה, מערכת החינוך שלנו בגבעת שמואל, ממשיכה להוביל ולהצטיין בפרמטרים רבים בתחום החינוך. אנו  מפתחים ויוצרים תכניות לימוד ייחודיות, המעצימות את תלמידי העיר ומאפשרים להם להצטיין במגוון רחב של תחומים. לצד כל זאת, יש לזכור כי צמיחתה של מערכת החינוך איכותית, מתקדמת ומובילה, אינה נמדדת רק בהישגים לימודיים, אלא גם בעשייה חברתית ואזרחית למען הקהילה והמדינה. לאורך השנה זכינו לשפע של פעולות ויוזמות של תלמידנו למען תושבי הקהילה בגבעת שמואל על רקע משבר הקורונה ועל כך אנו גאים בהם. בהזדמנות זו, אבקש להודות באופן מיוחד למנהלי בתי הספר, לצוותי הניהול, לגננות, למורים, לסייעות, למלווים בהסעות ולעובדים, על מסירותם, נחישותם ותרומתם למען הצלחתה של מערכת החינוך בעירנו גבעת שמואל כעיר מרכז לחינוך ולמצוינות”.

יוסי ברודני. “גבעת שמואל היא עיר מרכז לחינוך ולמצוינות”. צילום: עיריית גבעת שמואל

מנהלת אגף החינוך בגבעת שמואל, אתי דהן הדגישה כי “ההישגים הלימודיים והחינוכיים שלנו הם תוצר של השקעה, התמדה ושיתוף פעולה פורה של צוות  האגף עם כל צוותי החינוך וההוראה בעיר, ההורים והמנהלים לאורך השנה כולה. ההצלחה שלנו נובעת גם מכך שבגבעת שמואל איננו משאירים אף תלמיד או תלמידה מאחור. אנו רואים כל תלמיד ותלמידה בעיר, עוקבים אחר ההישגים האישיים שלהם ומספקים להם תכניות אישיות לקידומם. כמו כן, צוותי ההוראה שלנו מפתחים תכניות הוראה ולמידה עתידיות וחדשניות ומעמיקים את הפיתוחים הפדגוגיים, כדי להכיל אותם גם על גני הילדים ובתי הספר ומכן ההצלחה והתוצאות שאנו רואים היום”.