Site icon מקומונט גבעת שמואל

התמכרות להימורים – כך נדע שהתחביב הפך לתלות

גמילה מכדורי שינה
Credit: Pixabay.com

בעוד שעבור אנשים רבים משחקי הימורים יכולים להיות לא יותר מבילוי בלתי מזיק, עבור אחרים מדובר בתחילתה של מערבולת הרסנית. גם בישראל, בה כמעט ואין הסדרי הימורים חוקיים, מוצאים עצמם מדי שנה מאות אנשים שאיבדו את השליטה על חייהם. ההשלכות עשויות לא פעם להיות מרחיקות לכת. מחקרים רבים נערכים כדי לגלות מהם הגורמים שיוצרים “אישיות התמכרותית”. על אף שאנו יודעים מעט מאוד היום כדי לחזות מי יתמכר להימורים, אנו יודעים די הרבה על המנגנונים שמכוננים את ההתמכרות הזו. אם ההימורים תופסים חלק מרכזי בחייך או בחיי אדם היקר לך, אם נעשו ניסיונות להפסיק שלא צלחו ואם ניהול ההרגל הזה כולל שקרים והסתרות, ייתכן מאוד שהגיע הזמן לפנות אל מכון גמילה מהימורים.

זיהוי מוקדם עשוי להציל את חייך

התמכרות להימורים אינה פוגעת רק במצבו הכלכלי של המכור, היא עשויה להשפיע על כל תחומי החיים. עם הזמן, ככל שהחובות נצברים והדחף לחזור ולהמר נעשה חזק יותר, עשוי האדם המכור להציב את עצמו במצבים מסוכנים. מהלוואות בשוק האפור ועד מעשי גניבה והונאה, מכורים רבים מוצאים את עצמם במסלול הרסני בו מעגלי התמיכה שלהם הולכים ומתדלדלים. במובן הזה, הגמילה מורכבת ברמה הפסיכולוגית לא פחות מאשר גמילה מכדורי שינה או אלכוהול. אם אדם הקרוב לך נקלע לחובות בלתי מוסברים, זקוק כל הזמן להלוואות, נקלע לסכסוכים אישיים סביב הימורים ומתמודד עם משברים בעבודה ובחיי המשפחה, ייתכן מאוד שנדרש סיוע מקצועי.

רגישות וחמלה הן המפתח להחלמה יעילה

לא תמיד קל לפתוח את הנושא וסביר להניח שניתקל בהרבה התנגדות בהתחלה. עם זאת, ככל שנצליח להבהיר לאדם שמולנו שאנו דואגים לו ושהוא חשוב ומשמעותי, הסיכוי שנצליח לשכנע אותו לקבל עזרה יעלה. סביר להניח שיידרשו מספר ניסיונות, אך עם הרבה אמונה ותמיכה נכונה, נוכל לסייע לאדם לצעוד בדרך אל ההחלמה. מרכז אמיל מלווה מכורים מכל קצות הקשת – מהתמכרות לסמים ועד התמכרות למסכים – עם קהילה עוטפת ותוכנית שיקומית רב תחומית שסייעה לרבים לשקם את חייהם. אנו מזמינים אותך לפנות אלינו עוד היום במספר 09-7684848 ולעשות את הצעד הראשון לקראת פתרון.