Site icon מקומונט גבעת שמואל

התפרצות הקורונה ב”מורשת זבולון”: לפחות 10 חולים נוספים בסוף השבוע

צילום: עיריית חולון

הדבקה משמעותית בקרב תלמידי בית הספר היסודי מורשת זבולון בגבעת שמואל. מנתונים שהגיעו אלינו עולה כי עד עתה נדבקו לפחות עשרה תלמידים והבוקר צפויות להגיע תוצאות בדיקותיהן של תלמידים נוספים – כשהחשש המרכזי הוא מהתפרצות שכבר מאוחר מדי להשתלט עליה.

באחת מכיתות בית הספר מורשת זבולון בגבעת שמואל נתגלה בשבוע שעבר חולה קורונה ובעקבותיו נבדקו ונמצאו חיוביים לפחות עשרה תלמידים בני אותה כיתה.

בשלב זה החשש המרכזי של הנהלת הית הספר וגורמי העירייה הוא שההדבקה במוטציה הבריטית הידועה כמדבקת ומהירה הרבה יותר, כבר עברה לילדים נוספים ואף לאחיהם שלומדים בכיתות אחרות, דבר שעלול להביא לכך שהתפרצות רחבה יותר תהיה בלתי נמנעת.

בהודעה שכתבו חברי ועד ההורים המרכזי של בית הספר הם מבקשים מההורים והתלמידים “להגדיל ראש” ולהימנע מהגעה לבית ספר אף של אחים לילדים מבודדים (ולא רק חולים מאומתים; א”ט) מאותה כיתה. “הכיתה של התלמידים נכנסה לבידוד. בשל כך, נבקש מכל ההורים לחדד לילדים את חשיבות השמירה על מסכה וריחוק חברתי, מפגשים אחה”צ רק בקפסולות של ביה”ס. כחלק מהערבות ההדדית נבקש שאחים של ילדים מבודדים ימנעו מלהגיע לביה”ס עד לסוף הבידוד, שכן ההדבקה בתוך המשפחה, במיוחד כשהחולים הם צעירים וקשה לשמור על בידוד מלא, מאוד נפוצה ואנו רוצים לשמור על שאר כיתות ביה”ס בריאות. מה גם שהרבה פעמים הבדיקה הראשונה יוצאת שלילית ורק בבדיקה השנייה מתקבלת תשובה חיובית”

במקביל, מבקשים חברי הוועד מההורים לבצע בדיקות קורונה לכלל התלמידים ובני משפחתם בעמדות הבדיקה המיוחדות שייפתחו הבוקר בשטח האולפנה, וזאת מאחר שתוכנית “מגן חינוך” אליה הצטרפה גבעת שמואל כפיילוט ובמסגרתה נבדקו הילדים באופן קבוע מדי שבוע – אינה פעילה יותר בעיר.

מאות משלוחי מנות חולקו למשפחות נתמכות בגבעת שמואל