Site icon מקומונט גבעת שמואל

התפתחות מפתיעה: מנהלת ביה”ס מורשת נריה טוענת – “הוטרדתי מינית ולכן פועלים לפיטוריי”

מנהלת בית הספר “מורשת נריה” בגבעת שמואל, אשר הוריו השביתו בו את פתיחת שנת הלימודים הבוקר, הגישה הערב צו מניעה זמני לבית המשפט בו היא טוענת במפתיע ובניגוד לטענות ההורים כי התלוננה על הטרדה מינית של מפקח משרד החינוך ובשל כך מבקשת עיריית גבעת שמואל, בניגוד לעמדת משרד החינוך לטענתה, להביא לפיטוריה.  

עורכי הדין סיגל פעיל ואדר שוורץ, ממשרד פעיל ושות’, הגישו בשם מנהלת בית הספר היסודי “מורשת נריה” שבגבעת שמואל ובשם ארגון המורים בקשה לסעד דחוף במטרה לאפשר את פתיחת שנת הלימודים בבית הספר.

לטענתם, כפי שהוא מובאת בפניה לערכאות, “מדובר במקרה חמור בו הרשות המקומית והורי התלמידים בביה”ס מתנכלים למנהלת, מונעים את כניסתה לביה”ס, משביתים את הלימודים, מציבים מנעולים על שערי ביה”ס באופן בו לא מתאפשרת פתיחת שנת הלימודים ואף מאיימים על המבקשת ומסיתים כנגדה.”

בבקשה שהופנתה לבית המשפט מציינים העותרים כי “המנהלת היתה שותפה בהקמת בית הספר ומנהלת אותו מיום הקמתו. מהיום הראשון היא פועלת במסירות אין קץ, להצעדתו קדימה תוך יצירת תשתיות עבודה איכותיות לצוות התלמידים והמורים. הנתונים מלמדים על זה לרבות נתוני המיצב לגבי הישגי התלמידים.”

 

בהמשך בקשת צו המניעה הזמני, פורסת מנהל ביה”ס אילה צדוק את סיפור ההטרדה המינית שחוותה לטענתה על ידי מפקח מטעם משרד החינוך לפני כשלוש שנים. “במהלך שנת 2016 בעת ישיבה עם המפקח מטעם משרד החינוך, החל המפקח לגעת במנהלת (חשוב לציין שהיא אישה שומרת מצוות ושומרת נגיעה), כאשר היא קמה לצאת מהחדר, חסם המפקח את היציאה בגופו ובמשך מספר דקות ארוכות מנע את יציאתה.

הורי התלמידים במורשת נריה, הבוקר. צילום: ועד ההורים המרכזי.

המנהלת ניסתה להתעמת עם המפקח אבל לאחר שהאחרון הכחיש את הנעשה היא הגישה כנגד המפקח תלונה. לאחר בירור תלונתה הוחלט כי המפקח יורחק מבית הספר. אלא שהנקמה מצד המפקח לא איחרה לבוא, וממועד זה היא החלה להרגיש כי גורמים ברשות המקומית מתנכלים לה, מצדדים במפקח ומנסים להביא לפיטוריה.”

עוד נכתב בבקשה, “ביום 20.8.19 שלחה הרשות המקומית מכתב למנהלת במסגרתו הודיעה לה כי אין אפשרות שתמשיך לנהל את ביה”ס בשנת הלימודים הקרובה. זאת חרף העובדה כי הרשות המקומית אינה המעסיקה שלה, אינה קובעת מי ינהל את ביה”ס או כיצד וכמובן אינה רשאית לפעול בחוסר סמכות ולהיכנס בנעליו של משרד החינוך לו הסמכות היחידה והבלעדית בעניין זה.



חרף פניות דחופות ששלחה המנהלת לרשות טרם פתיחת שנת הלימודים וחרף מכתב דחוף ששלח משרד החינוך המעסיק של המבקשת לרשות המקומית במסגרתו דרישה כי תחדל מפגיעה במבקשת ותאפשר לה לנהל את ביה”ס. הבוקר התברר כי הרשות המקומית מפרה את הדין, מפרה את הנחיותיו המחייבות של משרד החינוך וביה”ס סגור ונעול, על השערים הוצבו מנעולים חדשים והורי התלמידים יחד עם הרשות המקומית משביתים את הלימודים.” כך לשון הבקשה.

מטעם משרד החינוך טרם התקבלה תשובה ולכשתתקבל נפרסמה בהקדם.

ביה”ס מורשת נריה. צילום: אביחי טבק