Site icon מקומונט גבעת שמואל

התקנת מעליות בבניין דירות משותף

בימינו כל בניין חדש שנבנה מחויב שתהיה בו מעלית, אך מצב זה היה שונה בעבר ובניינים נבנו ללא מעלית. עם חלוף השנים דיירים רוצים לשדרג את עצמם ואת הבניין מסיבות שונות של נוחות ואיכות חיים אך כמובן אחת הסיבות העיקריות היא שמעלית בבניין מעלה את ערך הדירות. לכן דיירים רבים מחליטים על התקנת מעלית בבניין. עם ההגעה להחלטה זאת כמובן שמתחיל הבלאגן ותחילתה של דרך ארוכה.

אז איך מתחילים?

השלב הראשון הוא להשיג את אישור הדיירים, לפי החוק יש צורך באישור של מעל 67% מסך הדיירים שבבניין. השלב השני הוא קבלת האישורים הדרושים להתקנת מעליות בבניין משותף, כמובן שעדיף להתחיל זאת כבר תוך כדי איסוף האישורים מהדיירים כיוון שהליך זה לוקח זמן וכולל הרבה ביורוקרטיה.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

לאחר שסיימנו את שני השלבים הראשונים, ולפעמים אפילו במקום, אנו נפנה לחברות אשר מתמחות בהתקנת מעליות כדי לקבל ייעוץ מלא בנושא. במהלך הפגישה אתם תקבלו מידע חשוב בנושא של האפשרויות השונות אשר קיימות בבניין לגבי מיקום המעלית (פנימית או חיצונית), עלויות התקנת המעלית, סוגי המעליות השונות, מפרט טכני של המעלית וקבלה של הצעת המחיר. כמובן שמומלץ להתייעץ עם עורך דין אשר יעבור על החוזה לפני חתימה.

התקנת מעליות בבניין משותף. תמונה: pixabay

סוגי המעליות הקיימות

בימינו משתמשים בשני סוגים עיקריים של מעליות. מעליות הידראוליות ומעליות חשמליות. היתרון במעליות אלה הוא ששניהם שקטים מאד ומשוכללים ביותר.

מעלית הידראולית – אמינה ביותר, שקטה מאד, בעלת יכולת למשא כבד, עובדת בעזרת בוכנה, דורשת חדר מעליות  ומתאימה לבניין של עד 6 קומות. העלות שלה יקרה יותר ממעלית חשמלית.

מעלית חשמלית – מעלית שקטה ביותר, אינה דורשת חדר מכונות כיוון שפועלת בעזרת מנוע המותקן בחלק העליון של פיר המעלית. מעלית זאת מתאימה לבניינים בכל הגדלים.

עלות התקנת מעליות

עלות התקנת המעליות אף פעם לא נגמרת במחיר המעלית בלבד, יש לקחת בחשבון שעל עלות המעלית יש להוסיף מס היטל השבחה, עבודות חשמל ועבודות בינוי. בסך הכל מחיר ממוצע של התקנת מעלית יכול לנוע בין 200,000-250,000 ש”ח בממוצע.

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל