Site icon מקומונט גבעת שמואל

“ואתם שבט הרא”ה, ‘דורות’ יקרא לכם”: בנות ובני עקיבא בגבעת שמואל ציינו שבת ארגון

שבת הארגון המסורתית של תנועת בני עקיבא הסתיימה אמש לאחר חודש של פעילות אינטנסיבית וערכית. במהלך הערב נערכו בסניפים השונים בכל רחבי הארץ מופעי הדגלנות, כתובת האש והופעות החניכים. חודש ארגון עמד השנה, שנת ה-90 להקמת התנועה, בסימן “90 שנה של משפחה” זאת כחלק מחזון לחיזוק החיבור של כל אחד ואחת למשפחה שלו וחיזוק ערכי המשפחה.

זה היה חודש עמוס לחניכים: חידוש פני הסניפים, הופעות של שלל השבטים, שבת גדושה בפעילות וטקס מרשים שהביא אותו לשיא. חודש הארגון של תנועת הנוער בני עקיבא בגבעת שמואל הגיעו לשיאו במוצ”ש האחרון בתהלוכה שיצאה מעיריית גבעת שמואל והסתיימה בגינת האירועים החדשה יחד עם כ-3,000 משתתפים – חניכים והורים. שר החקלאות, אורי אריאל כיבד בנוכחותו ופתח את האירוע: “תנועת נוער הינה דבר חשוב ומבורך, ראש העיר, יוסי ברודני משקיע רבות בתנועות הנוער בעיר”.  אחריו הופיעו חניכי השבט החדש במופע ה”תסים” המסורתי, ואז הוכרז בגאווה ולראשונה שם השבט החדש – “דורות”, שם שנשמר בסוד עד לחשיפתו בטקס.

הסניפים הגדולים במחוז המרכז. צילום: יחצ

האירוע במוצ”ש היווה אירוע שיא במערך פעולות  “חודש ארגון”, שמתקיים בכל הארץ במשך חודש חשוון, ובמהלכו עסקו המדריכים והחניכים בפעילות דידקטית סביב הערך “90 שנה למשפחה”,  שנקבע על ידי ההנהלה הארצית. יחד עם הערכים היו גם פעילויות מגוונות שכללו גם את ניקוי וצביעת הסניף וקישוטו, ושני ערבים שכללו משחק, דרמה ומוסיקה לשני הסניפים הגדולים – גב”ש ודג”ש.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

סניפי בני עקיבא בגבעת שמואל נחשבים לסניפים הגדולים בארץ, והגדולים במחוז המרכז, וכוללים כ- 1800 חניכים. העירייה משקיעה ופועלת רבות למען מימוש המטרות הערכיות של החניכים. חלק מ”מסורת” חודש הארגון הוא ההופעות המסורתיות של כלל השבטים, שהתקיימו בשני ערבים השבוע באולם הספורט של בי”ס מורשת נריה. ההופעות ריתקו את ההורים והחברים, זכו להצלחה רבה, וגאווה רבה. ההופעות למרבית ההורים היווה סוג של “חזרה לילדות”, לתקופה היפה שבהם הם היו חניכים בתנועה וחוו את החוויות שעוברים ילדיהם.

למעלה מ-3,000 חניכים. צילום: יחצ
לא שוכחים גם את תושבי הדרום. צילום: יחצ

בין ההורים הנרגשים שהשתתפו בתהלוכה היה גם ראש העיר יוסי ברודני, בוגר תנועת בני עקיבא בעצמו, שברך את כלל הנוכחים והביע את גאוותו בחניכי התנועה. “אין על הנוער של גבעת שמואל. תנועות הנוער בעיר מצוינות, אנחנו תומכים ונמשיך לתמוך בהם. הנוער שלנו נמצא בחזית בכל תחום: בלימודים, בתוצאות הבגרות, בהתנדבות, בשירות המשמעותי. תמשיכו הלאה להוות מקור לגאווה”, אמר ברודני.

במהלך החודש, יוזמות ופרויקטים שונים יצאו לפועל בסניפים בכל רחבי הארץ בהובלת הקומונריות וחברי חבריא ב’ במטרה לחזק את המשפחה בחברה הישראלית. בין היתר – התקיימו ערבי הורים חווייתיים, יוזמה לטלפון שבועי לסבים והסבתות, ניתוק מהנייד בשעה קבועה ביום על מנת לשוחח עם בני המשפחה ועוד.

השר אורי אריאל עם חניכים ומדריכים בסניף גבעת שמואל. צילום: דוברות השר

מזכ”ל בני עקיבא יאיר שחל אמר כי “בימים אלו אנו מבקשים לחזק את הברית הקדושה של המשפחה, את החיבור של כל אחד ואחת לשורשים המפוארים שלו, להוריו, לסביו ולסבתותיו ולקבל את הציווי להמשיך בדרך ובייעוד. אנו מבקשים לומר לכל חניך וחניכה שהוא לא לבד, שהוא חלק ממשפחה גדולה. כל אחד ואחת מאיתנו מחוייב למשפחה שלו – היא הזהות שלו והיא הייעוד שלו. כל אחד מאתנו הוא אדם של עבר, הווה ועתיד.”

כמו כן, התבשרו חניכי שבט הרא”ה כי שמם החדש יהיה “דורות”. ההחלטה התקבלה בתחילת השבוע שעבר, בתום הצבעה, ע”י מליאת ההנהלה הארצית של התנועה בהנהגתו של הרב חיים דרוקמן.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

מתוך דברי מליאת התנועה על בחירת שם השבט החדש: “בימים אלו בהם בני עקיבא בשנתה התשעים, אנו מבקשים לחזק את הברית לתנועה. תשעים שנה פועלת בני עקיבא בכל רחבי הארץ והעולם, שבט אחר שבט, והנה הגיעה שרשרת התנועה עד אליכם. הקמנו עולם של תורה, הקמנו עולם של עבודה, העמדנו דורות המסורים לתורתם עמם וארצם. עכשיו הגיע תפקידכם שבט הרא”ה להמשיך את שרשרת הדורות של תנועת בני עקיבא.

לנוכח דברים אלו נבחר שמכם:
ואתם, שבט ‘הרא”ה’ – ‘דורות’ ייקרא לכם!

חברי שבט ‘דורות’ – זכיתם להיקרא בשם בשנתה התשעים של התנועה. הֶיוּ דור נוסף בתנועתנו המפוארת, הובילו בדרך תורה ועבודה, הַגְדִּילוּ את התנועה, פִּרְצוּ דרכים חדשות מתוך כבוד לדורות שקדמו לכם וְהֶיוּ חוליה נוספת בשרשרת הזהב של תנועתנו של עמנו.”