Site icon מקומונט גבעת שמואל

ומי לא בא? תלמידי מורשת נריה שבתו במחאה על המשך עבודתה של המנהלת

יותר מ-150 הורים הגיעו הבוקר לבית הספר מורשת נריה – אך לא כדי ללוות את ילדיהם הנרגשים לכיתות אחרי חופש גדול, אלא על מנת למחות כנגד מנהלת בית הספר אילה צדוק אותה הם דורשים להעביר מתפקידה. התלמידים עצמם – נשארו עוד יום בבית.

מחאת הורי ביה”ס מורשת נריה ממשיכה. אתמול, מוצאי שבת, רגע לפני פתיחת השנה עוד נראה היה שיש סיכוי לנסות ולפתור את המחלוקת בין הורי בית הספר כששר החינוך הרב רפי פרץ עצמו ביקש לקבוע פגישה אישית עם מנהלת בית הספר – אך זו דחתה את הצעתו ודרשה לקיימה בליווי עורכת דין בלבד ולא הגיע לבסוף לפגישה שנקבעה.

בהמשך לישיבת החירום שקיימו אמש חברי הנהגת ההורים של בית הספר, יחד עם כ-250 מהורי בית הספר ובה סוכם על השבתת בית הספר, בכל הכיתות, עד להודעה חדשה, הבוקר התייצבו כ-150 הורים בפתח בית הספר ומחו על המצב הבעייתי אליו נקלעו ילדיהם כבני ערובה.

ראש העיר יוסי ברודני ושר החינוך הרב רפי פרץ בפגישתם עם הורי בית הספר ביום חמישי האחרון. צילום: ועד ההורים המרכזי

בשיחה שערכנו עם  יו”ר ועד ההורים המרכזי בבית הספר, ערן הלר, הוא מתאר מערכת יחסים עכורה במיוחד בין מנהלת בית הספר מורשת נריה הגב’ אילה צדוק ובין הורי ומורי בית הספר אשר מתלוננים כבר למעלה משנה על אווירה לא נעימה, מתוחה וקשה בין כותלי בית הספר ובין הצוות החינוכי להנהלת המוסד.

כבר לפני יותר מחצי שנה התריעו ההורים על המצב בפני אנשי אגף החינוך בעירייה ופקידי משרד החינוך, וגם אלו נטו לקבל את דעת ההורים שהמצב בו מתנהל בית הספר “אינו תקין” ודורש שינוי – אך בשל מגבלות חוקיות וארגוניות של משרד החינוך – עד עתה לא נמצא פתרון לבעיה.


נזכיר, כי ראשי משרד החינוך הציעו למנהלת בית הספר מספר הצעות אטרקטיביות לשינוי תפקיד, באופן כזה שלא ייפגע מעמדה, שכרה ואופק קידומה – אך הגברת צדוק סרבה עד עתה לכל פתרון שהוצע לה – ולפי נהלי משרד החינוך, לא ניתן לעבירה מתפקידה ללא הסכמתה.

הורי התלמידים במורשת נריה, הבוקר. צילום: ועד ההורים המרכזי.

“מצב זה מביא לעזיבתם, מדי שנה, של מורים ואנשי חינוך רבים את צוות בית הספר, דבר המביא לפגיעה ישירה בילדים שלנו ולא מאפשר להם להתפתח ולהתקדם בבית הספר כפי שצריך היה להיות” אומר הלר.

לא ניתן למצב להימשך ולא נישבר,” מוסיף הלר, “אם צריך, נגיע בהמשך גם לבית המשפט ונעתור מנהלתית כנגד הגורמים האחראיים, עד אשר יימצא פתרון משביע רצון שיאפשר את פתיחת השנה – כמו שמגיע לילדים שלנו, תחת צוות חינוכי איכותי, מקדם וראוי” הוא מסכם.