Site icon מקומונט גבעת שמואל

“ותשובה ותפילה וצדקה”; אלו ארגוני החסד המובילים בגבעת שמואל – כולל לינק לתרומה

אילני חסד

עמותת “אילני חסד” הוקמה בשנת 1995 על ידי תושבי גבעת שמואל אורן שיינברג, דליה הכהן ועוד אנשי חסד טובים ורבים מתוך מגמה לסייע למשפחות נזקקות בעיר.
מפעילות צנועה, שהתמקדה באיסוף מוצרי מזון וחלוקת המצרכים למספר משפחות נזקקות – התפתחה העמותה, וכיום היא תומכת במאות משפחות נזקקות בגבעת שמואל ומקומות אחרים, בדרכי סיוע מגוונות ונכון להיום העמותה מנהלת – בהתנדבות מלאה וללא עובד אחד בשכר (!) תקציב של כ-15 מיליון ₪ בשנה – כולו מתרומות שהולכות ב-100% לצדקה.
התמיכה נעשית דרך היכרות אישית של חברי העמותה ומתנדבים עם המשפחות, ע”מ להבטיח סיוע על פי הצרכים האמיתיים, מתוך מגמה להביא את המשפחה הנתמכת לעצמאות כלכלית.

העמותה נמצאת בקשר מתמיד עם מחלקות הרווחה, ומסייעת לשיקום המשפחות מתוך שיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים.

לתרומה לעמותת אילני חסד – https://www.hesed.co.il/forms.asp

איסוף וחלוקת סלי מזון לחגים של עמותת אילני חסד. צילום: אילני חסד

יד שרה גבעת שמואל

לפני 49 שנים הוקם הארגון שהפך מאז לסמל של עזרה לכל אדם ללא הבדל דת, גזע או מוצא בשעתו הקשה ביותר. ליד שרה 125 סניפים בכל רחבי הארץ ובין היתר גם בגבעת שמואל, המאפשרים השאלת ציוד רפואי ושיקומי, ליווי רפואי צמוד והשגחה, שירות הסעות רפואיות לטיפולים, מרפאות שיניים ניידות ואפילו מחלקת אשפוזי בית מלאה.

יד שרה נוסדה בשנת תשל”ה כיוזמה מקומית על ידי הרב אורי לופוליאנסקי, והיום נחשבת לארגון המתנדבים הגדול בישראל שנותן שירות וסיוע לכ-720,000 ישראלים מדי שנה.

בארגון כ-7,000 מתנדבים וכ-280 עובדים בשכר והוא מנהל תקציב של יותר מ-130 מיליון ₪ בשנה, כשרובו (58%) מגיע מתרומות מהארץ (כ-30 מיליון שקלים) ומחו”ל.

לתרומה לארגון יד שרה – https://charidy.com/yad-sarah

מאמצים משפחה – חסדי אליהו

הארגון שהקים גל לנצ’נר בגבעת שמואל לפני 5 שנים ונקרא על שמו של אביו ז”ל ציין רק לאחרונה את הפעילות של “המקרר ה-2,000” אותו רכשו ותרמו המתנדבים.

במסגרת היוזמה, שהחלה מפניה שקיבל גל לנצ’נר כחבר מועצה לעזרה למשפחה אחת והפכה לפעילות חסד של עשרות מתנדבים ממנה נהנו עד כמה מאות משפחות, בכל שבוע מתקבלות אצל לנצ’נר בקשות של עשרות משפחות מגבעת שמואל עם רשימת “פרטי מכולת” שחסרים להם והיו רוצים לקבל – החל מעוף, בשר וביצים הבסיסיים ועד מעדנים לילדים, דגני בוקר ו”מותרות” נוספות שלעיתים משפחה שהתרגלה לכל טוב ונפלה לתקופה קשה – מתקשה לרכוש בעצמה.

את הרשימות מקבלים מתנדבי הארגון מדי שבוע ורוכשים בעצמם בצורה מלאה את כל הסל ומעבירים אותו למשפחה הנעזרת, בעצמם או על ידי משלוח ישיר מהסופר.

לארגון אין עובדים והוא לא מקבל תרומות ישירות לפעילות (יש אפשרות לקבלה עם סעיף 46 עבור רכישת המצרכים), אך ניתן להצטרף לרשימת המתנדבים ותורמי סלי הקניות באמצעות פניה למנהל הפעילות גל לנצ’נר – https://wa.me/972523605099