Site icon מקומונט גבעת שמואל

זקוקים לשירותי הדברה? איך בוחרים את חברת ההדברה למגר את המזיקים? מה חשוב לבדוק ולדרוש מחברת ההדברה?

תמונה: pexels

פשפש המיטה – ראשית, חשוב לוודא כי חברת ההדברה וצוות המדבירים שלה, פועלת עם כל הרישיונות הדרושים ויש לה את הרישיון ואת ההסמכה הדרושים לביצוע הדברות מכל הסוגים. ההסמכה אמורה להינתן מטעם המשרד לאיכות הסביבה כמו גם מטעם משרד הבריאות. בנוסף, חברה המבטיחה אחריות – חשוב מאוד לוודא כי מדובר בחברה מבטיחה אחריות על העבודה והיא ממשיכה ללוות את הלקוחות שלה גם לאחר שקבלה את שכרה על ביצוע העבודה.

הדברה – כיום רווחת דעה מוטעית בציבור הרחב שלפיה הדברה או הרחקת מזיקים הן פעולות יומיומיות שכל אחד ואחד יכול לבצע בדירתו. כמובן, שדעה זו פסולה מיסודה, שכן חומרי הדברה הם חומרים מסוכנים, בעלי פוטנציאל מזיק ומסוכן לבריאות. לעתים אפילו במינונים נמוכים. שהרי אם נחשוב בהיגיון… חומרי הדברה כשמם כן הם- להדביר, לחסל ולהרוג. לפעמים, לצערנו ההדברה פוגעת לא רק במזיקים שאנו רוצים באמת לחסל, אלא גם בבני הבית, בבעלי חיים מסתובבים, ובכך עלולה ההדברה להיות מסוכנת ולהוות בעיה בריאותית עד כדי מחלות קשות ואפילו מוות לא עלינו. ולכן, על מנת לבצע פעולה זו יש כמובן צורך להשתמש בחומרים מסוכנים שירחיקו את בעלי החיים או באביזרים שילכדו אותם, ואולם חשוב לזכור, כי בדיוק אותם חומרי הדברה ואביזרי לכידה עלולים חלילה לפגוע גם בחיות המחמד ואפילו בבני האדם. כמובן, מפני סכנה משמעותית זו- יש חובה להשתמש אך ורק בצוות עובדים מקצועי ומיומן, מנוסה וקפדן- חומרי הדברה בידי אנשים שאינם אחראיים עלולים להוות סיכון משמעותי.

הדברה – האחריות מוטלת עלינו בבחירת חברת הדברה מורשית מטעם המשרד לאיכות הסביבה – חברה כזו לפיכך, היא חברה שעברה את כל ההכשרה ואת כל הלימודים הדרושים על מנת להבין את גודל האחריות בשימוש בחומרי הדברה. בחברה זו מן הסתם מקפידים לשלוח את צוות העובדים להשתלמויות מקצועיות מדי פעם על מנת להתחדש בחומרי ההדברה העדכניים, בנוסף לכך חשיבות רבה וניכרת עומדת בבסיסו של כל שיקול דעת בבחירה של חומר הדברה אל מול טיבו המסוים של המזיק. לכל בעל חיים לא רצוי יש חומרים שהוא נמנע מנוכחותם, ובעצם פיזורם בקרבת הבית- בעל החיים המזיק מורחק מהבית ונדחק החוצה. לכן, חשוב במיוחד שצוות המדבירים המוסמך והמקצועי יקפיד לבחור את חומרי ההדברה המדויקים והמותאמים למזיק.

המאמר בחסות חדשות bignews