Site icon מקומונט גבעת שמואל

זריקות לטיפול בהשמנה עם תוצאות לטווח הארוך

כבר כמה עשורים שנושא ההשמנה עולה לכותרות תוך אזכורים למאמרים רפואיים המצביעים על קשר בין עודף משקל והשמנת יתר לסיכון מוגבר לחלות במחלות לב, סכרת ואף שבץ. הקרקע הפורייה הצמיחה מאות שיטות קסם לירידה במשקל, כשאר המאפיינים המשותפים לכולן זהים – מאמץ ממוקד להורדת משקל רב תוך זמן קצר.

למרבה הצער, המציאות טופחת על הפנים של רובנו שוב ושוב, כאשר אנחנו מבינים ששוב דיאטת הגזר – סלק לא עבדה, וכך גם חברתה דיאטת הפחמימות והסוכרים, או דיאטה ה-16 – 8. הסיבה לכך לא מפתיעה, ירידה במשקל דורשת התמדה לאורך שנים, וכח הרצון שלנו הוא משאב מוגבל. אז מה בכל זאת ניתן לעשות?

אין פתרונות קסם – אך יש פתרונות עם סטטיסטיקה מוצלחת יותר מאחרים

כאמור, לא קיימים פתרונות קסם, אך נראה שיש בשורה חדשה ושמה אוזמפיק. התרופה שמאפשרת להגביר סיכויי ההצלחה של הליך הירידה במשקל שלכם מומלצת בעיקר כיוון שהיא מעניקה את היתרונות של הליך רפואי בדוק ומאושר על ידי מרכז המזון והתרופות האמריקאי (FDA) וכן על ידי משרד הבריאות הישראלי, אך מנגד לא כוללת ניתוח על כלל הסכנות מתלוות לו.

התרופה מונעת בנוסף הליכים פולשניים שונים, ובעיקר מורידה את הסבל הנפשי שכרוך בהליך הירידה במשקל כיוון שהיא לא מותירה אותנו להתמודד עם ה-“אסור לי” הבלתי נגמר לבד, וזאת משום שהיא פועלת במקביל לדיכוי התאבון ולהפעלת מנגנונים להפחתת המשקל ושמירה עליו ללא עלייה לאורך זמן.

תמונה: canva

הניסיון הרב שלנו בתחום הראה לנו כבר פעמים רבות שתמיכה של תרופה כצעד משלים לאימוץ מאפיינים של אורח חיים בריא מביא לנטישה גבוהה של הרגלים שליליים, ומאפשר להתמיד בה לאורח זמן, אם תרצו לקרוא יותר ואף להתרשם מכוחה של הקהילה, אתם מוזמנים להציץ בקבוצת הפייסבוק שעוסקת בדיוק בזה דרך הקישור שכאן.

אז אם מאסתם בשיטות ה”בטוחות” להצלחה, ואם אתם בשלים לעבוד קשה אך עם עזרה שתגדיל את הסיכויים שלכם משמעותית להשיג אחת ולתמיד שינוי בהרגלים ושליטה בחייכם, אתם מוזמנים להשאיר פרטים כדי שנחזור אליכם לקיום שיחה אישית, שבה נבין יחד היכן אתם עומדים, ואיך הופכים את זה להליך משמעותי עם סיכויי בהצלחה גבוהים.

אף שרובנו ככולנו יודעים שהשמנה היא תוצאה של משקל עודף, ברפואה מוגדרת השמנת יתר בצורה מורכבת יותר, המסתמכת על יחס משקל – גובה הנחשב לתקין, ולחריגה ממנו כהשמנת יתר. אם שמעתם על מדד ה-BMI, למעשה זה בדיוק מה שהוא. ה-BMI מחושב לפי המשקל בקילוגרמים חלקי הגובה במטרים בריבוע. למשל: 95 קילוגרם חלקי 1.87 מטר בריבוע =

כיום המדד המקובל על ארגוני הבריאות להערכת השמנת יתר הוא מדד מסת הגוף הנקרא באנגלית BMI. מדד זה מיוצג כמספר המחושב על ידי חילוק משקל הגוף (מספר הקילוגרמים) בגובה בריבוע (במטרים).