Site icon מקומונט גבעת שמואל

זרקור: תהליך עיצוב לוגו

לוגו הוא אחד מסימני ההיכר של העסק או הגוף עבורם הוא עוצב. הוא אמור להיות תמציתי ומדויק וכזה אשר מזוהה עם תדמיתם והמדגיש את ייחודם. יחד עם זאת, בעת עיצובו יש לחשוב על אלמנטים נוספים. הוא חייב להיות מיוחד כדי שיזכרו אותו אבל לא מורכב מדי, שיוכל להיזכר לזמן ארוך, ומשום כך, גם פשוט, מתוחכם וכדומה.

לוגו מוצלח יותיר את הרושם הנכון. למעשה, הוא, במקרים רבים, הסמל הראשוני המופיע מול העיניים, וכאשר הוא הופך להיות מוכר הרי שהוא מהווה נקודת זינוק מצוינת לצפייה בתכני העסק, לגלישה באינטרנט ולחשיפה במדיות השונות בו העסק מופיע. עיצוב לוגו מתבצע על ידי מומחים לנושא אשר נתמכים במחקר מקצועי ומקדישים לנושא חשיבה עמוקה.

העברת מסר

לוגו אמור להעביר מסר עיקרי אחד, ולעיתים, יותר מאחד. הוא יכול להעביר את מהות הפעילות ולהוסיף לידה סימנים המתארים רגשות, מזמין הזדהות וכדומה. המעצבים משתמשים במגוון שיטות איור, בצבעים מובילים המותאמים למוצר או השירות, בגרפיקה ייחודית ועוד, והכול, כדי שהלוגו עצמו יהיה קליט ומותאם לרוח המוצר ולתקופה.

עיצוב לוגו היא עבודה שדורשת מומחיות, הבנה ומחשבה רבה. צילום: Pixabay

לוגו נצחי הוא אחד שעוצב בראשיתו באופן התואם לצרכים הראשוניים אבל עובר שינויים קלים ברוח הזמן. אחד שהינו קליט ובולט ייזכר כל העת וכל הנחשף אליו יודע בוודאות על איזה עסק מדובר. כך שהוא הופך לחלק מהמיתוג הנדרש.

תהליך עיצוב

תהליך יצירת לוגו נעשה במשותף בין בעל העסק ו/או מנהלו לבין החברה המעצבת ומומחיה. מדובר על סיעור מוחות חשוב הנעשה במספר פגישות. המעצב לומד מהבעלים על מהות העסק, מקבל ממנו מידע על הכיוון הנדרש, קהל היעד, הייחוד שלו והדגשים חשובים נוספים.

לוגו מקומונט גבעת שמואל. מבטא את הקשר לגבעת שמואל “של פעם”

לאחר מכן, הוא מעצב מספר דוגמאות ומקבל תגובות (במידה ויש כאלו) לגביהן כולל בקשות לשיפור, לשדרוג וכדומה. בשלב הבא מכינים את הלוגו ומדפיסים אותו על ניירת, מוצרי פרסום ועל מוצרים אחרים השייכים לעסק. הוא חייב להיות מסוגל לעבוד גם בפורמטים אופקיים ואנכיים ולהדפסה בצבעים שונים, כך, שיותאם לחומרים שונים כמו נייר, מתכת, פלסטיק, בד וחומרים נוספים עליהם מקובל להדפיס תכנים.

התאמה מרבית

לוגו חייב להיות ייעודי לאופי העסק. מספר דוגמאות: בחנות לממכר פריטים לילדים הכיתוב אמור להיות עגלגל ולא בקווים ישרים, אחר, של משרד עורכי דין יהיה בפונטים אחרים זוויתיים יותר ועוד. העיצוב נועד להעביר את הרושם הנכון לקהל היעד האופייני ועל מנת שהמסר המועבר ייזכר ויהיה מהיר. צריך לוודא שהוא אינו מזכיר מוצר או שירות אחר קיים ואינו “דורך” על אחר כדי ליצור בידול. הוא אינו חייב להיות עם תיאור גרפי של תחום העיסוק על מנת ליצור את האפקט הרצוי לטווח ארוך. מומלץ לקבל ייעוץ ושירות מחברות המתמחות בתחום. עיצוב לוגו נכון משפיע רבות לאורך זמן מאחר ומדובר על חלק ממיתוג המוביל בסופו של דבר למכירות ולרווחים.