Site icon מקומונט גבעת שמואל

חבר המועצה גל לנצ’נר התפטר מהקואליציה של ברודני. “עייפת בתפקיד. העיר אינה עסק אישי שלך”

השבוע בדיוק מלאו 3 שנים לבחירות המקומיות ומסתמן שהשנתיים הבאות לא יהיו קלות לניהול העיר עבור יוסי ברודני לאחר שחבר המועצה ויו”ר סיעת גבעת שמואל מתחדשת רו”ח גל לנצנר הגיש הבוקר את התפטרותו מהקואליציה העירונית. “לצערי נוכחתי לראות כי לאחר שנים רבות מידי של ניהול העיר בראשותך, העיר מתנהלת כאילו מדובר בעסק אישי שלך”.

גל לנצ’נר הוא חבר המועצה הראשון שפורש מהקואליציה וקורא תיגר על כהונתו הארוכה של יוסי ברודני בראשות עיריית גבעת שמואל. לנצ’נר, שבבחירות האחרונות בשנת 2018 התמודד על ראשות העיר מול ברודני והפסיד, הצטרף לקואליציה לאחריהן אך לא נשא בתפקיד רשמי ותמך במהלך הקדנציה בהחלטות בהתאם לצו מצפונו, כפי שהוא מגדיר זאת.

לדברי מקורבים לפוליטיקה העירונית, לאחרונה התחממו היחסים בין השניים – ולא במובן הטוב של המילה – מה שהוביל לפיצוצים חוזרים ונשנים בין ברודני ללנצ’נר ולמידור של האחרון מקבלת ההחלטות בקואליציה וחשיפת מידע אותו ביקש מפעם לפעם.

קרע ראשון בקואליציה של יוסי ברודני

במכתב אותו הניח הבוקר על שולחנו של ראש העיר כתב לנצ’נר כך: “נכנסתי לקואליציה לפני כשלוש שנים בנפש חפצה על מנת לעשות טוב ולהטיב עם תושבי העיר וזאת מתוך הנהלת העיר. לשמחתי עזרתי ואני עוזר לתושבים רבים מידי יום במגוון רחב של נושאים. עזרה זו מבחינתי הינה דרך חיים של שירות ציבורי באמונה. לצערי נוכחתי לראות כי לאחר שנים רבות מידי של ניהול העיר בראשותך, העיר מתנהלת כאילו מדובר בעסק אישי שלך.”

“עובדי העירייה המסורים עושים עבודתם נאמנה ואין לי אפילו בדל של ביקורת כלפיהם. לצערי חזיתי בעיני ושמעתי באוזניי איך נוכחותך משרה עליהם אימה ופחד באופן שמעלה חשש כי הם יפעלו לטובת האינטרסים האישיים שלך במקום האינטרס הציבורי. ההתנהלות הכושלת שלך פוגמת בניהול התקין של העיר. כך למשל, אנו רואים זאת בתחזוקה הלקויה הקיימת בעירנו בשנה האחרונה.”

לנצ’נר לא הסתפק בדברים הללו ואף נקב במספר דוגמאות ספציפיות לסיבות שגרמו לו לעזוב את הקואליציה, ובהן גם ציפור נפשו של יוסי ברודני – המאבק בועדת הגבולות של משרד הפנים על השליטה באוניברסיטת בר אילן. “התנהלותך הנפסדת גרמה לכך שלמרות הפרסומים הרבים אוניברסיטת בר אילן לא שייכת לתושבי גבעת שמואל, וככל הנראה שככל ותכהן בתפקידך גם לא תעבור לעולם לטובת תושבי העיר. התשתיות בעיר קורסות נוכח הגידול המסיבי בבנייה והיעדר חשיבה אודות תכנון כבישים ומבני ציבור תומכים. התושבים הם כמובן אלו שמשלמים את המחיר. תושבי שכונת גיורא לצערי שבעים מהבטחותיך לשיפור איכות חייהם בעשור האחרון וככל שתמשיך לכהן, ככל הנראה הם לא יזכו למזור”.

עוד כותב לנצ’נר במכתבו: “ככל הנראה טובת הקבלנים היא שבראש מעיניך ולא טובת התושבים. אין הסבר אחר המניח את הדעת לגורדי השחקים הצומחים להם תחת כל עץ רענן ללא היגיון תכנוני המניח את הדעת. במיוחד נחרדתי כאשר בישיבת מועצת העיר האחרונה דרשת במפגיע, בהודעה קצרצרה וללא הסברים מניחים את הדעת, לאשר 30,000 מטרים נוספים לקבלן שעובר על החוק, זאת בניגוד להיתר המקורי שניתן לקבלן. אנו עדיין מחכים למוצא פיה של היועצת המשפטית אודות חוקיות הטבה זו.”

לסיכום, הוא מתייחס לקדנציה הארוכה של ברודני בראשות העיר, מאז 2008, “אולי עייפת בתפקידך בשל כהונה ארוכה מדי ואולי פשוט איבדת את דרך הישר. המניעים האישיים שגורמים להתנהגותך אינם חשובים. מכל מקום ובשל אי הסדרים הקיימים סביבך אין ברצוני לקחת חלק בקואליציה שלך. אין לי עניין בכסא, בתואר, בשכר או בכל כיבוד אחר. לטובת תושבי העיר ולאחר היעדר אופזיציה במשך שנים רבות מידי אשמש כאופוזיציה חזקה ודומיננטית”