Site icon מקומונט גבעת שמואל

חדרי לחות למאפיות

מאפיות

חדרי רטיבות הם הכרח למאפיות. הם עוזרים לשמור על איכות הלחם, הקמח ומוצרי מאפה אחרים.

מאפיות שאין בהן חדרי רטיבות חייבות להיזהר לא לאפות יתר על המידה את מוצריהן מכיוון שהן מסתכנות בייבושן. הסיבה לכך היא שהחום שנוצר מהתנורים עלול לגרום ללחות בלחמים להתאדות מהר מדי וליצור קרומים קשים מדי.

התנאים הלחים יותר בתוך החדר עוזרים לשמור על לחות הלחם בזמן שהוא נאפה, וזה מה שרוב הלקוחות מעדיפים.

חדרי לחות הם מקום שבו נשמר בצק לחם ומגהה אותו

הם ממוקמים בדרך כלל במרתף של מאפייה.

חדרי לחות מספקים סביבה אידיאלית לתפיחת הבצק ולהיות קליל, אוורירי ורך. הטמפרטורה האופטימלית היא 75-80 מעלות פרנהייט עם לחות בסביבות 50%. הם מאפשרים לבצק להתייצב ללא חשיפה לאוויר, מה שיייבש את הבצק.

ישנם יתרונות רבים בשימוש בחדרי לחות בעת אפיית לחמים. היתרון החשוב ביותר הוא שהם יכולים למנוע מבצק לחם להתייבש מדי במהלך תהליך ההגהה. יתרון נוסף הוא שהם עוזרים ליצור קרום טוב יותר על לחמים על ידי מניעת הגהה יתר, היוצרת מבנה קרום לא אחיד על גבי כיכר הלחם.

חדרי רטיבות נהוג להתקין כדי למנוע צמיחת עובש וחיידקים במאפייה. היא חובה לכל מאפייה מסחרית, אבל לא קלה לתחזוקה.

בעלי מאפייה צריכים לשקול השקעה בחדר רטיבות למתקן שלהם. חדר רטיבות יקטין את הסיכון לצמיחת עובש וחיידקים במתקן, מה שיוביל גם להפחתת עלויות התחזוקה.

מידע. נוסף על חדרי לחות

חדרי רטיבות נועדו לשלוט בלחות הסביבה שמסביב. הם משמשים גם במאפיות.

חדרי לחות הם אופציה מצוינת עבור כל מאפייה, במיוחד אלה עם רמות לחות גבוהות. הם עוזרים לשמור על רמת הלחות ברמה מסוימת ומונעים היווצרות עיבוי על הקירות והתקרה.

השימוש בחדרי רטיבות יכול לסייע גם במניעת גידול עובש על מוצרי מזון במאפייה, דבר נפוץ ברוב המאפיות.

חדרי רטיבות משמשים במאפיות כדי לשלוט ברמות הלחות. הם עוזרים לשמור את המאפייה בסביבה לחה שאידיאלית לבצק לחם.

הסוג הנפוץ ביותר של חדר רטיבות הוא מערכת אוויר כפוי המשתמשת במאוורר ומערכת פליטה כדי להסיר עודפי לחות מהאוויר. לאחר מכן, האוויר מסונן ומוחזר דרך החדר במהירות נמוכה, מה שעוזר לשמור על רמות הלחות.

חדרי רטיבות עשויים להיות יקרים לבנייה, אך הם יכולים להיות גם זולים יותר מסוגי מערכות אחרים. הם בדרך כלל יעילים יותר ממערכות אחרות מכיוון שהם מסוגלים לספק לחות יחסית נמוכה יותר, מה שאומר שפחות אנרגיה נדרשת למטרות קירור.

חדרי רטיבות משמשים במאפיות כדי למנוע מהמוצרים להתעבש עקב רמות הלחות הגבוהות.

הכנסת חדרי רטיבות הגדילה את הייצור והיעילות. הם גם הפחיתו את הסיכון לגידול חיידקים ושיפרו את בקרת האיכות.

מאפייה עם חדר לחות מסוגלת לייצר יותר מפי שניים לחם, או כ-100 כיכרות ביום, בהשוואה למאפיות ללא. למידע נוסף היכנסו לאתר של חשמל E.