Site icon מקומונט גבעת שמואל

עוברים דירה באוגוסט? קבלו טיפים לעיצוב הבית ממעצבת הפנים תושבת הגבעה שלומית דאובה

אוגוסט הוא חודש של מעברי דירה. אם אתם עומדים בפני מעבר דירה בזמן הקרוב, בטח התחלתם לחשוב על עיצוב הבית ואפילו על שיפוץ. פגשנו את תושבת גבעת שמואל המעצבת שלומית דאובה לשיחה ושמענו עצות על איך לשרוד בשלום ואפילו בכיף את המעבר.

מרבית חודש אוגוסט כבר מאחורינו, ואפשר כבר להרגיש באוויר את אוירת סוף החופש הגדול. זה בדיוק הזמן לשים מאחוריכם את אינסוף המטלות, המשימות והדאגה לילדים, אם אתם עומדים בפני מעבר דירה אתם בתחילתו של עידן רגוע ונינוח יותר. נצלו את ההזדמנות להתחדש ולהתפנק, תוך שאתם מתאימים את הבית לצרכים החדשים ואל תשכחו לשים את עצמכם שוב במרכז.

אז הנה כמה טיפים ושינויים מהמעצבת שלומית דאובה, בעלת סטודיו לעיצוב פנים בגבעת שמואל שיעזרו לכם להתאים את ביתכם לצרכים המשתנים כדי שתוכלו ליהנות מהבית עוד שנים רבות בנוחות והנאה.

כמות החדרים הרבה כבר אינה נחוצה לכם, לעומת זאת בהחלט תוכלו ליהנות מחלל מרווח, ללא עומס בפריטים מיותרים שנאספו במהלך השנים, פתחי אור ואויר נוספים, וגישה נוחה ללא מכשולים במרחב הבית. הטיפ שלי: לעצב קיר או אזור עם פריטים שאספתם מהעולם במרחב/חלל המגורים.

מומלץ לתכנן אחסון מרובה מגירות שנוח לפתיחה ונגיש ב 100%, מתקני תליה לבגדים בגובה הנכון, מומלץ לתכנן ארון אחסון מעילים ותיקים בכניסה לבית כדי למנוע עומס ובלגן מיותר. משטחי עבודה לא גבוהים- בסביבות גובה 85 ס”מ ולא 90 כמקובל. הטיפ שלי: לתכנן את האחסון של בגדי חורף-קיץ במגירות תחתונות ומגירות הנעליים בגובה נוח ונגיש, ללא צורך להתכופף.

הפתחים והדלתות מותאמים לצרכים הסטנדרטיים שלכם היום, כמובן שיש להרחיב את הקיים ולהתאים לתנועה ומעבר בגיל השלישי. הטיפ שלי: ביטול משקוף או שינוי נכון בתכנון ייצור לכם מעבר מותאם ונגיש.

את האמבטיה אני ממליצה להחליף במקלחון מרווח עם ריצוף שמונע החלקה, אפשר להוסיף ספסל בנוי או ספסל מתקפל לנוחות ולמראה מעוצב ויפה. וחשוב לבדוק שדלתות המקלחון נפתחות בנוחות ומאפשרות גישה גם לכיסא גלגלים במקרה הצורך. הטיפ שלי: לתכנן ולהתקין ידיות אחיזה בתאי השירותים והרחצה.

כעת חשוב להעדיף ספות גבוהות יותר ושולחן סלון גבוה יחסית. על הספות להיות בעומק לא גדול כדי שהישיבה תהיה נוחה. חדר שינה מרווח ומפנק הכולל חדר רחצה צמוד, מיטה קשיחה ויחסית גבוהה, המאפשרת קימה ושכיבה בקלות ובנוחות. הטיפ שלי: להפחית את כמות הריהוט ע”מ להימנע מלהיתקל בהם ולגרום לפציעה.

מערכת החשמל בדירה הינה ליבו של הבית. לא מעט תקלות/נזקים נגרמים מחיווט לא תקני. וכן, מיקום שקעים או מפסקים מתחלפים הינו פרט חשוב לחיי היום יום. הטיפ שלי: להתאים ולחזק את השקעים והמפסקים וכן בדיקה ע”י חשמלאי מוסמך.