Site icon מקומונט גבעת שמואל

חדש בגבעת שמואל: מטפלים בהורים או בבני זוג בגיל הזקנה?! אתם לא לבד!

האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל בסדרת הרצאות חודשית עם מיטב המומחים בתחום, שיסייעו לכם  להתמודד עם הקושי והאתגרים הנדרשים. 

בני משפחה רבים נאלצים בשלב כלשהו בחייהם, לטפל בבן או בבת משפחה בגיל הזקנה. רבים מהם מדווחים על עומס נפשי, שינוים בדפוסי שינה, אכילה, תנודות במצב הרוח, חולשה ועייפות, חוסר מוטיבציה וירידה בקשרים החברתיים, אולם למרות כל זאת מעטים מהם מבקשים עזרה ונאלצים להתמודד לבדם עם כל הקשיים היומיומיים הכרוכים בכך.

האגף לשירותים חברתיים בעיריית גבעת שמואל, יצא בימים אלה בסדרת הרצאות חודשית, שיתקיימו במרכז הרב שירותים לאזרח הוותיק העיר, עם מיטב המומחים בתחום הטיפול בהורים או בבני זוג בגיל הזקנה ויעסקו בנושאים שונים ביניהם: ההתמודדות עם שינויי התנהגות בדמנציה, איך לשמור על שלומו וכבודו של האדם הזקן, האתגרים במתן טיפול לבני משפחה במחצית השנייה של החיים ועוד.

צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

ההרצאות כאמור יתקיימו אחת לחודש, במטרה לסייע לתושבים המטפלים ביקיריהם המבוגרים ולהעניק להם כלים להתמודדות עם הקושי והאתגרים הנדרשים, ואותם תלווה אנה ספיבקובסקי – עו”ס רכזת תחום בני משפחה מטפלים באזרח הוותיק בעיריית גבעת שמואל.

את ההרצאה הראשונה בסדרה פתחה השבוע ד”ר אילה אליהו – עובדת סוציאלית מומחית בתחום הזיקנה ופסיכותרפיסטית, שדיברה על  האתגרים במתן טיפול לבני משפחה במחצית השנייה של החיים.

אתי סומך, מנהלת האגף לשירותים חברתיים: “אנו רואים בבני המשפחה המטפלים, מערכת תומכת נוספת באזרחים הוותיקים בעיר וככאלה, החלטנו להעניק להם את כל התמיכה והסיוע הנדרשים, במטרה להקל עליהם בהתמודדות היומיומית עם בני משפחותיהם”.

נציין כי באגף לשירותים חברתיים בגבעת שמואל, פועלים על מנת לסייע לבני הגיל השלישי בעיר, לשמור ולשפר את יכולתם התפקודית ולעשות ככל הניתן כדי לחזקם במישור האישי, המשפחתי והקהילתי. ביחידות שהוקמו, עובדות סוציאליות מקצועיות ובעלות אוריינטציה, המוכוונות לטיפול במכלול צרכי אוכלוסיית הקשישים בעיר הן ברמה האישית והמשפחתית, והן ברמה הקבוצתית והקהילתית.