Site icon מקומונט גבעת שמואל

חדש בגבעת שמואל: על גן ‘מחוסגן’ כבר שמעתם?

מזה תקופה צפה ועולה המחלוקת בקרב הורי ילדים, בגילאי הגן בעיקר, לגבי נחיצות חיסון הילדים בעידן הנוכחי. המחלוקת עלתה שלב כשבתחילת החודש נחרדנו לגלות כי בירושלים נפטרה בת שנה וחצי ממחלת החצבת, מחלה שכבר חשבנו שאנו מוגנים מפניה. בגן “ילדות קסומה” בו לומדים רבים מילדי גבעת שמואל החליטו לקחת את בריאות הילדים צעד אחד קדימה.

בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה של מחלות ילדים “עתיקות” הפוגעות גם בילדים המחוסנים כנגדן בגני הילדים. חלק ממחלות אלו נחשבות “פשוטות, או “קלות” יחסית, אבל לצערנו, מחלות זיהומיות עלולות להסתבך ולגרום נזק משמעותי מיידי, וגם שנים ארוכות לאחר ההחלמה.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

בנוסף, מחלות “קלות” עבור ילדים בגיל הגן, יכולות להיות מסוכנות מאוד כשהן מדביקות תינוקות , קשישים ומדוכאי חיסון (חולים מטופלים לסרטן, למשל).

גן ילדות קסומה – “גן מחוסגן”. צילום: פרטי

בימים אלו ממש רועשת וגועשת הארץ, ובעיקר גני הילדים באזור הצפון ובריכוזים מסוימים, סביב התפרצותה של מחלת החצבת, אשר כבר הביאה לצערנו למותה של פעוטה בת שנה וחצי בירושלים.

חידוש במאבק למען בריאות הילדים הביא גן “ילדות קסומה” בו לומדים רבים מילדי גבעת שמואל אשר התחיל ביוזמה חדשה – “גן מחוסגן”.

גן מחוסגן, היא יוזמה משולבת של הורים, רופאים וצוות ילדות קסומה בראשותה של מנהלת הגן ברוריה אלוש, במטרה ליצור גן בו רמת המודעות הרפואית היא גבוהה יותר.

מטרת היוזמה היא לצמצם, תוך שיתוף פעולה הן בבית הילד והן בגן הילדים, את החשיפה של הילדים והצוות לגורמי מחלה מסוכנים, ולהעלות את רמת ההתחסנות של כולם.

מלבד חיסון הילדים מקפיד צוות הגן על תזונה נכונה וליווי מומחים. צילום: פרטי

בשלב ראשון, מקדם צוות גן ילדות קסומה את חיסון כל ילדי הגן תוך שילוב של הסברה לילדים, בהתאם לרמתם והבנתם (הגן מקבל אליו ילדים בגילאי 3 חודשים ועד 3.5 שנים, המחולקים לקבוצות קטנות בהתאם לגילם ולשלבי ההתפתחות) והנחיות ברורות להורים כיצד יש לשמור על הגיינה ותזונה נכונה.

עוד על גן ילדות קסומה: בגן ילדות קסומה מקפידים על בריאות ותזונה ראויה, והילדים נהנים מארוחות טריות המתבשלות באופן יומיומי בגן. יחד עם הקפדה על בריאות הילדים, מוביל הצוות פיתוח יכולות גבוהות בילדים, תוך שילוב מגוון חוגי העשרה במהלך פעילות הגן היומיומית,ליווי התפתחותי צמוד ומקצועי והקפדה כל תנאים ומתקנים מרווחים ונקיים, כשכמובן הגן כולו מרושת במצלמות אבטחה.

שעות פעילות:
7:15-17:00 ימי שישי עד 12:00.

מיקום:
רח’ פקיעין 8 ק.מטלון, בצמוד לרחוב הזיתים בגבעת שמואל (מאחורי סופר ברקת.)

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

מרחבים, אוויר פתוח וצוות חם, גן ילדות קסומה. צילום: פרטי