Site icon מקומונט גבעת שמואל

חוגגים 100 לשורדת השואה ד”ר דורה גלר תושבת הגבעה

ד”ר דורה גלר זכתהב לחיים ארוכים ומשמעותיים – ולאחרונה חגגה את יום ההולדת ה-100 שלה. כשראש העיר יוסי ברודני ביקש לדעת את הסוד שלה לחיים ארוכים, היא השיבה: “להיות כמה שיותר בפעילות ובתנועה ולבלות עם הנכדים והנינים”. למזלנו, גב׳ גלר הייתה אדיבה וויתרה לראש העיר על המסורת של הרמת הכיסא 100 פעמים.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני, הגיעה השבוע לביקור מיוחד ומרגש בביתה של שורדת השואה ד”ר דורה גלר, כדי לחגוג איתה את יום הולדתה ה-100. ראש העיר העניק לה זר פרחים ותעודת הוקרה וברך אותה להמשך שנים טובות בבריאות איתנה.

מדובר במסורת עירונית אותה הנהיג ראש העיר יוסי ברודני מאז כניסתו לתפקיד כראש עיר, במסגרתה בה הוא מקפיד להגיע לבתיהם של תושבי העיר שהגיעו לגיל 100 וחוגג איתם יחד עם עוגה וזר פרחים, את האירוע המיוחד שמעטים זוכים לו – יום הולדת 100.

גב’ גלר סיפרה לראש העיר את סיפור חייה המרגש והתלאות הקשות שעברה בשואה, דרך עלייתה לארץ ועד לבחירת קביעת מושבה כאן בגבעת שמואל. היא נולדה בשנת 1921 בבלארוס שברה”מ לשעבר. סיימה את לימודי הרפואה שלה במהלך מלחמת העולם השנייה והתחילה לעבוד כרופאת ילדים בבית הילדים שנשארו יתומים מלחמת העולם השנייה .

בשנת 1948 היא נישאה ועבדה כרופאה במרפאת ילדים במשך 42 שנים, עד שעלתה עם בעלה ארצה. היא מתגוררת כיום בגבעת שמואל מזה כעשרים שנה. בשנת 2003 היא התאלמנה מבעלה ומאז היא מתגוררת בגפה. לדורה שני ילדים, שלושה נכדים וארבעה נינים.

קרדיט: דוברות העירייה

במפגש זה השתתפה גם עו”ס אנה ספיבקובסקי, רכזת היחידה לבני משפחה מטפלים באגף לשירותי חברתיים של עיריית גבעת שמואל, שתרגמה לראש העיר את השיח שהתקיים בינו לבין גב גלר. כשראש העיר ברודני ביקש מגב’ גלר כמה עצות טובות לחיים ואת הסוד שלה לחיים ארוכים, היא השיבה לו בחיוך ואמרה: “להיות כמה שיותר בפעילות ובתנועה וכמובן לבלות עם הנכדים והנינים”. למזלנו, גב׳ גלר הייתה אדיבה וויתרה לראש העיר על המסורת של הרמת הכיסא 100 פעמים.

ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני: “שימור העבר וכבוד לאזרח הוותיק, הם ערכים חשובים מאוד עבור הדורות הבאים ויותר מכך עבור עתידה והמשך התפתחותה של עירנו גבעת שמואל. יוזמה זו של חגיגת ה-100 לתושבינו, נועדה כדי לחבר בין העיר לתושביה הוותיקים, השותפים באופן מלא לעיצוב דמותה, אופייה, עברה ועתידה של העיר. תושבים אלו יוצרים את ההון החברתי האיכותי, שייחד עם בני הדור הצעיר, הופכים את החברה והקהילה שלנו בגבעת שמואל, לערכית לאכפתית ולמעורבת יותר”.