Site icon מקומונט גבעת שמואל

חודש המודעות לסרטן השד בגבעת שמואל

חודש המודעות לסרטן השד

מגדל המים של גבעת שמואל מואר בורוד לרגל חודש המודעות לסרטן השד

אמש נערך בבית העם כינוס נשים מיוחד לציון חודש המודעות והמאבק בסרטן השד בגבעת שמואל ובו התארחה יאנה דרום, מחלימה ומנהלת רשת חנויות לאביזרים ומוצרי אופנה למתמודדות עם סרטן השד.

חודש אוקטובר מצוין ברחבי העולם כחודש הבינלאומי לקידום המאבק בסרטן השד – אשר נחשב לגידול הסרטני השכיח ביותר בקרב נשים.

לרגל כך, אמש אירחו נשות גבעת שמואל את יאנה דרום, אישה מעוררת השראה שבגיל 28, במהלך החודש השלישי להריון הראשון שלה, גילתה שהיא חולה בסרטן השד – נאבקה בו וניצחה, והקימה רשת של חנויות אופנה וציוד מיוחד לנשים מחלימות כמותה. נושא ההרצאה היה “איך לגדל שמחת חיים, גם כשהמציאות מתפרקת לרסיסים”.

את הערב יזמו והובילו מיכל נתנאל – חברת מועצת העיר ויו״ר הוועדה לקידום מעמד האישה, ויועצת ראש העיר לקידום מעמד האישה חלי הרשקוביץ.

מיכל נתנאל (משמאל), יאנה דרום וחלי הרשקובץ
“שמחת חיים – גם כשהכל מתפרק”. יאנה דרום.

בדברים שנשאה מיכל נתנאל באירוע, היא חזרה והדגישה את החשיבות למודעות ולבדיקות מוקדמות להצלת חייהן של נשים רבות: “בכל שנה מאובחנו כ-4,500 נשים עם סרטן שד. הסיכוי לחלות בסרטן עולה עם הגיל והוא שכיח יותר בקרב נשים בגיל 50 ומעלה. גילוי מוקדם הוא האמצעי היעיל ביותר לריפוי סרטן השד – זיכרו, גילוי מוקדם יכול להציל חיים!”

מוקדם יותר השבוע התארחה ירין לוי, מועמדת העיר גבעת שמואל לתחרות מלכת היופי 2021, בלשכתו של ראש העיר יוסי ברודני, שנרתם אף הוא לקמפיין העירוני שהעירייה מקדמת בימים אלה, להעלאת המודעות לגילוי מוקדם של סרטן השד. השניים ענדו על ידם צמידים ורודים עם הסלוגן, “אישה מודעת שומרת על עצמה – ואת?”, ויצאו בקריאה לנשות הגבעה לגשת להיבדק .

מלכת היופי של גבעת שמואל ירין לוי עם ראש העיר ברודני. צילום: דוברות

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני מסר: “חודש המודעות לסרטן השד מהווה תזכורת לכולנו כי בידינו הכוח להציל חיים. אז יחד, נדאג לבריאותנו, ולבריאות הסובבים אותנו, נאמץ אורח חיים בריא ונקפיד על המלצות משרד הבריאות והאגודה למלחמה בסרטן לאבחון מוקדם של סרטן השד”

בנוסף, עובדי אגף שפ”ע של העירייה, האירו את מגדל המים בעיר בצבע הוורוד, המסמל את המאבק בסרטן השד.