Site icon מקומונט גבעת שמואל

חזרתם מהמזרח ונאלצים לשהות בבידוד? המלצות להתמודדות משפחתית מיטבית עם בידוד ביתי עקב חשש להידבקות בנגיף הקורונה

מאת: ליזה כנעני, מנהלת תחום עבודה סוציאלית במכבי שירותי בריאות, אביטל ארגמן עובדת סוציאלית אחראית על תחום בריאות הנפש במחוז צפון של מכבי שירותי בריאות

בימים אלו משרד הבריאות מנחה את כל מי ששהה במדינות סין, תאילנד, הונג קונג, סינגפור, מקאו, יפן ודרום קוריאה גם לשהות קצרה, להיות בבידוד בית עד להשלמת 14 יום ממועד החזרה.

ההנחיה של משרד הבריאות לא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים, תחייב את המשפחות החוזרות ממדינות אלו ובמיוחד אלו עם ילדים בגילאים שונים להיערכות מותאמת.

צילום: ללא קרדיט

הבידוד יכול להיחוות כחוויה מלחיצה ומתסכלת אך גם בסדרת צעדים פשוטים יחסית, להוות חוויה משפחתית מעצימה, מקרבת ומלמדת. הנה מספר המלצות שכדאי ליישם:

זכרו – חשוב מאוד לשמור על פרופורציות, רוח טובה והומור – ככל שכהורים תשמרו על תגובות רגשיות מאוזנות ורגועות יותר למצב הנתון, זה יקרין גם על הילדים והתנהלותם. 14 ימים זה אמנם זמן לא מבוטל אבל גם הזדמנות נדירה במרוץ החיים לבלות יחד וליצור זיכרונות משפחתיים חדשים.

ד”ר דניאלה רחמים כהן, מנהלת תחום רפואת משפחה במכבי ומומחית לרפואת משפחה בקרית אונו:חברי מכבי שנמצאים בבידוד ואינם מרגישים טוב מתבקשים להתקשר למוקד האחיות של מכבי כדי לקבל הנחיות מתאימות כיצד לפעול ולאן ניתן להתפנות במידת הצורך.”

הישראלים מ”ספינת הקורונה” חוזרים מיפן. בינתיים שני ישראלים אובחנו כחולים במחלה. צילום: דוברות מד”א

שירותי אונליין במכבי עבור מבודדי בית

חברי מכבי שייאלצו לשהות בבידוד עקב חשש להידבקות בנגיף הקורונה יכולים לקבל מגוון שירותים אונליין ובכך להימנע מיציאה מהבית:

  1. מוקד אחיות טלפוני לייעוץ בנושאים רפואיים 24/7

מכבי מפעילה מוקד טלפוני המספק שירותי מידע, ייעוץ והכוונה בנושאים רפואיים (כוכבית 3555). השירות ניתן בכל ימות השבוע, 24 שעות ביממה על ידי אחיות בעלות הסמכה מקצועית.

  1. מוקד ילדים טלפוני כל ערב החל מהשעה 19:00 – “מכבי קידס”

צוות המוקד כולל אחיות מוסמכות ורופאי ילדים של מכבי, בעלי גישה לתיק הרפואי של המטופלים. המענה הראשוני במוקד ניתן על ידי אחות מוסמכת, ובמידת הצורך היא מעבירה את הפונים להמשך טיפול על ידי רופאי הילדים שנמצאים במוקד.

בהתאם למקרה, באפשרות הצוות להעניק הדרכה וייעוץ טלפוני, להנפיק מרשמים דיגיטליים ובמקרה הצורך להפנות לשירותים רפואיים נוספים.

  1. “רופא הילדים שלי”: תיאום שיחה טלפונית עם רופא הילדים המטפל בשעות הפעילות שלו

דרך אפליקציית מכבי ניתן לתאם תור טלפוני לרופא הילדים האישי, בשעות הפעילות שהגדיר לצורך ייעוץ רפואי טלפוני (בשירות לוקחים חלק מאות רופאי ילדים במכבי).

  1. התייעצות מקוונת עם רופאי המשפחה, הילדים, והנשים האישיים של המטופל/ת

התייעצות מקוונת באמצעות האפליקציה או באזור האישי באתר מכבי במסגרתה ניתן להגיש בקשה לרופא משפחה האישי במגוון תחומים ולקבל מענה מבלי לצאת מהבית. שירות זה כולל בין היתר התייעצות רפואית, קבלת אישורי מחלה, הפניה לבדיקות וקבלת מרשמים לתרופות שיינתנו תוך 5 ימי עבודה. זמן המענה הממוצע הינו בתוך כ-24-48 שעות מהגשת הבקשה.

  1. מכבי היברידי – התייעצות בווידאו עם הרופא האישי במגוון תחומים

שירות חדש לחברי מכבי המצוי בימים אלו בפיילוט נרחב וכולל התייעצות בווידאו דרך האפליקציה או האתר עם הרופא האישי של המטופל במגוון תחומים: משפחה, ילדים, עיניים, עור, גסטרולוגיה ועוד

  1. משלוח של תרופות עד הבית בשיתוף עם סופר פארם

חברי מכבי יכולים לקבל משלוח תרופות עד הבית מ”סופר פארם” לאחר קבלת מרשם דיגיטלי מרופא. המשלוח מתבצע בתוך 24 שעות בעלות של 29.90 ₪ בלבד (ניתן לחסוך את עלות המשלוח במידה ורוכשים באתר בסכום העולה על 249 ₪).