Site icon מקומונט גבעת שמואל

חיפוי רצפה – מהן האפשרויות

מעוניינים לשפץ את הדירה או הבית ומחפשים פתרונות מתקדמים וחסכוניים לחיפוי הרצפה? הידעתם שאפשר להתקין חיפויים שונים על הרצפה הקיימת במקום להפוך את הבית לאתר בנייה ולהשקיע הרבה כסף בפירוק הרצפה והחלפת החול?

ובכן, כיום יש שיטות חדשניות ואיכותיות לחיפוי הרצפה הקיימת במקום להיכנס להוצאות כבירות בגלל החלפת הרצפה. אם הרצפה עדיין במצב טוב והיא ישרה, יש פתרונות חיפוי שונים ואתם יכולים תוך זמן קצר ובעלות משתלמת ליהנות מעיצוב חדש ויוקרתי, בהתאמה אישית לסגנון ולמראה המועדף עליכם.

סוגי החיפויים הקיימים לרצפה

יש ארבע שיטות עיקריות בתחום עבודות הריצוף לבית, השיטה המסורתית והמוכרת לכולם היא פירוק והחלפת הריצוף הקיים. שיטה זו מומלצת בעיקר אם אריחי הריצוף ישנים, לא עשיתם שיפוץ מקיף (רמונט) למעלה מ-10 או 15 שנים, וכאשר אתם חייבים להחליף את הצנרת הישנה, למשל בחדרי האמבטיה, השירותים והמטבח.

השיטה השנייה והחסכונית יותר מאפשרת לכם להדביק אריחי ריצוף חדשים על הרצפה הקיימת. שיטת הדבקת הריצוף נחשבת לחדשה יחסית בענף הבנייה ויש מגוון אפשרויות ופתרונות. השיטה השלישית היא באמצעות התקנת פרקט על אריחי הריצוף הקיים או על רצפת בטון ישרה. יש מגוון סוגים של פרקטים לדירות ולבתים, התוצאה מרשימה ונוחה, קל לנקות את הפרקט אך חשוב לזכור כי עץ רגיש למים ומחייב תחזוקה שוטפת.

השיטה הרביעית שהופכת פופולרית יותר ויותר עם הזמן היא חיפוי הרצפה באמצעות מיקרוטופינג, שיטה זו ידועה לכם בשם רצפת בטון מוחלק. אפשר ליישם את חיפוי הבטון המוחלק בשלב עבודות הגמר במהלך בניית בית או דירה, ואפשר ליישם את החומר על רצפה קיימת, כל עוד קבלן מומחה בדק ואישר שהפתרון מתאים בנכס שלכם.

צילום: Pixabay

מהם היתרונות של חיפוי רצפה מבטון מוחלק?

בשנים האחרונות הפך הבטון המוחלק לאלמנט עיצובי פופולרי ומועדף בקרב אדריכלים ומעצבי פנים. חיפוי רצפה מבטון תופס תאוצה בשנים האחרונות בגלל המראה הייחודי, שפע אפשרויות העיצוב, העמידות הגבוהה מאוד ובגלל יתרונות נוספים. כדאי לדעת כי בתחום הרצפה מבטון יש שתי אפשרויות עיקריות: רצפה מבטון מוחלק או רצפה עם חיפוי מיקרוטופינג. אם תחליטו ליישם בטון מוחלק יש לפרק את הרצה הקיימת ורק לאחר מכן ניתן ליישם את הבטון ולהחליק אותו על ידי מכשיר הנקרא הליקופטר.

רצפה בחיפוי מיקרוטופינג מבטיחה לכם מראה יוקרתי בעיצוב מותאם אישית, אין צורך לפרק ולעקור את אריחי הריצוף הקיימים, ולמעשה מיישמים שכבה דקיקה בעובי של כמה מילימטרים בלבד, והמראה דומה לרצפת בטון מוחלק.

היתרונות העיקריים של חיפויי הרצפה מבטון הם:

הכתבה באדיבות סטודיו ארטן – החברה המובילה בישראל לפיתוח חומרים ומוצרים המבוססים בעיקר על בטון מוחלק וחומרים ממוחזרים.