Site icon מקומונט גבעת שמואל

ח”כ יאיר גולן תוקף את חברת המועצה מגבעת שמואל: “זאב בעור של כבש”

מירי אברג'ל. צילום מסך

ח”כ יאיר גולן לא אוהב את “ימינה”. זה אנדרסטייטמנט. לאחר שתקף את חברי רשימת ימינה לכנסת ה-22, הוא הגיע גם לכתבה על מצעד הגאווה שפורמה כאן במקומונט גבעת שמואל בחודש יוני האחרון וציטט משם את תגובתה של חברת מועצת העיר גבעת שמואל מטעם הבית היהודי מירי אברג’ל. “מסתירה תפיסות חשוכות, וגישה בסיסית כוחנית ואלימה”. הבן של אברג’ל, לא נותר חייב וענה לח”כ גולן.

ח”כ יאיר גולן יצא בימים האחרונים בסדרת פוסטים בהם הוא “חושף” כביכול את חברי הרשימה של נפתלי בנט במקומות הריאליים על פי הסקרים האחרונים בעשיריה השלישית.

אמנם ח”כ גולן לא מדייק בפרטים ולמעשה העתיק את רשימת “ימינה בראשות איילת שקד” כפי שהתמודדו בסבב הבחירות הלפני-קודם, זה שנערך בחודש ספטמבר שעבר, אך בכל מקרה, אתמול הוא פרסם פוסט בו הוא תוקף את חברת מועצת העיר גבעת שמואל מירי אברג’ל שהוצבה במקום ה-20 ברשימה לכנסת דאז, מקום שאז ממש לא נחשב ריאלי.

“תכירו את מספר 20 ברשימת ימינה לכנסת – מירי אברג׳ל. מירי היא חברת מועצת העיר גבעת שמואל, מירי היא אישה חביבה הרוצה ״בקירוב לבבות בין חילונים ודתיים״, עד שזה מגיע למצעדי גאווה.

בראיון שנערך עימה ב18.6.2020 טענה לגבי מצעדי גאווה ‘כלפי חוץ, בעירנו המיוחדת, אין מקום להנפת דגלים בטח שלא על מבני ציבור כשבתוכם בתי ספר, ולא למצעדים ולהפגנות ברחובות אשר פוגעים ברגשותיהם של רובו המוחלט של הציבור בגבעת שמואל. הם הורסים את המרקם הייחודי בעיר, זה לא מתאים ונוגד את מה שקורה כאן במהלך 364 הימים האחרים בשנה. מי שמאוד דחוף לו למחות, מוזמן לפנות לעירנו השכנה תל אביב’.”

בשלב זה תוקף ח”כ גולן את אברג’ל ואת רשימת ימינה בראשות נפתלי בנט, המוביל היום בסקרים את הרשימה הגדולה ביותר לאחר הליכוד: “מירי היא עוד נציגה אותנטית של “ימינה” – מפלגה שהיא זאב בעור של כבש – מתק שפתיים המסתיר תפיסות חשוכות, וגישה בסיסית כוחנית ואלימה. בגבעת שמואל יש להט”בים, אך בעיניי מירי, אסור לתת להם מקום במרחב הציבורי אלא להסתיר או לשלוח לתל-אביב.”

מי שמהר להגיב על הדברים היה בנה של מירי, איתמר אברג’ל שפרסם כך: היי יאיר. ראשית, תודה רבה על הפוסט שלך. מעולם אמא שלי לא קיבלה פרסום כזה, וכמו שאומרים – אין פרסום שלילי. אז על כך – תודה.

שנית, לגופו של עניין – אינך שם לב לשיקול הערכי – יש כאן חופש ביטוי אל מול שמירה על הסדר הציבורי והמרקם הייחודי של העיר. במילים אחרות – משום דרכי השלום (שלום? מוכר לך? כןכן, מה שעשינו עכשיו עם סודאן וכל האלה).
אם היית פועל בקצת יותר תבונה, מעמיק טיפה וחוקר על אימי, אולי אפילו מדבר, היית מבין את התמונה המלאה, ואולי היית מתחיל לקלוט את מלוא האדם שהיא.

אמא שלי בעד להט״בים – היא מייעצת להם במסגרת הנחיות ההורים שלה, לעיתים מייעצת במסגרת זוגית ואפילו יש לה חיבה יתירה להומואים. אך הפלא ופלא – יש לה שיקול ערכי שונה משלך. היא נתנה עדיפות לדרכי השלום. קשה לך עם זה? קבל את בירכתי המלאה. גם אני, ובאופן אישי, לא מסכים עם אימי על הכול. אבל ככה אנחנו נוהגים אצלינו בבית – שומרים על שלום.

ישר להגיד ״תפישות חשוכות וגישה בסיסית (שוב אוריינטציה שלילית למושגים צבאיים?) כוחנית ואלימה״ זו לא חכמה – אך שים לב שנפלת במלכודת של עצמך. תפישה כוחנית ואלימה היא לשלול מיד את העמדה של זולתך. פרוגרסיבי-אגרסיבי אתם, זה משו.

ושלישית ואחרונה, האם קנאתך לאימי נובעת מהעובדה שארבעת בניה משרתים נאמנה ובאופן גאה בצבא ההגנה לישראל, ומתוך כך הינך מזהה ״תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70, 80 ו-90 שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו כיום״(י.ג)? מניח שגם את העובדה הזו לא ידעת על אימי, אבל מזל – אולי היה לך עוד חומר להכניס לפוסט ?

בתכלס אני סתם רציתי לעקוץ קצת ולצאת יאיר נתניהו כי בסוף זו אמא שלי אז עד שיש לי הזדמנות וכזה להתייחס כמו שצריך זה משהו שלא יוצא לי כל יום. בכל זאת, לא כל יום מתייחסים למועמדת מספר 20 בימינה. התרגשתי ?

בקיצור, בהצלחה בבחירות הבאות.” סיכם אברג’ל הבן את טיעוני הנגד לדבריו של ח”כ יאיר גולן.