Site icon מקומונט גבעת שמואל

ח”כ מאיר כהן, “בית ספר צריך להיות מרחב מוגן”.

ח”כ מאיר כהן, איש חינוך: לצערי המצב היום נורא כי כל הגדרות נחצו וחלק מהאשמים הם ההורים. הורה יכול להיכנס לבית הספר ולאיים על המנהל והמורים”

שלושה פוליטיקאים הגיעו לאולם התרבות בגבעת שמואל ל”שבת תרבות” וכצפוי, חקירות רוה”מ וחוקים פרסונליים היו על המוקד. השלושה – ח”כ לשעבר משה מזרחי (העבודה) , ח”כ נאווה בוקר (הליכוד) וח”כ מאיר כהן (יש עתיד) התייחסו לנושאים פוליטיים, חברתיים, חינוכיים וכלכליים. העיתונאי יואב לימור הנחה את הפנאל כשתושבי העיר ישובים בכיסאות מרכז התרבות החדש. האירוע התקיים באמצעות המתנ”ס העירוני. “אני חושב שכולנו שותפים לתחושה הלא טובה שמשהו לא טוב קורה לנו ברמה העליונה. שהתנהגויות מושחתות מככבות. גם בעבר ניסו לפגוע במערכת הצדק רק עכשיו הרבה יותר מאסיבי”, אמר ח”כ לשעבר משה מזרחי, מי שכיהן בעבר כניצב במשטרה וראש אגף החקירות. “משתמשים בלחצים ובמערכות של יח”צ נגד מערכת האכיפה. יש לנו חשוד שנמצא תחת חקירה שבמקרה הוא ראש הממשלה ומוביל תהליכים חסרי תקדים לשבש, שמסכנים את הדמוקרטיה והיציבות השלטונית. אם נמשיך לאפשר שהפוליטיקאים מגנים על המושחתים, התופעה תאכל ותכלה אותנו. הבעיה בהם שמנסים לקדם חקיקה בדיעבד לנחקר ראש הממשלה”.
מזרחי טוען, כי הלחץ הציבורי על משרתי הציבור עלול להשפיע. “אני לא אוהב שמפגינים כלחץ ציבורי על משרתי צבור כיועץ משפטי אלא מול פוליטיקאים. אני מניח שמשרתי הצבור עושים עבודה נאמנה. הלחץ הציבורי משפיע על משרתי הצבור. אני רוצה להיות כמו בבריטניה, שכשיש עננה של חשדות סביב פוליטיקאי, הוא עצמו אורז את עצמו והולך. אנו רוצים לדעת שמי שמקבל החלטות הוא נקי ושקול. מי שתחת חקירה לא מצליח תמיד לקבל החלטות ראויות”.
ח”כ נאווה בוקר, מי שהייתה נשואה תנ”צ ליאור בוקר ז”ל שנספה באסון השריפה בכרמל, נשאלה האם היא סבורה שהיא וחבריה נשכבים כדי להגן על רוה”מ בכל מחיר. “לרוה”מ עומדת זכות החפות כמו לכל אדם במדינה”, ענתה. “כרגע לא הוגש כתב אישום. להערכתי השימוש בשחיתות מוגזם ולא נכון וגם לא יוגש כתב אישום. הכול הדלפות וזו בעיה”. בעניין חוק ההמלצות אמרה, כי היא יכולה להבין את עמדת המשטרה, אבל חוק ההמלצות יכול לסייע גם לאזרחים. מדובר על 14000 מקרים בשנה שמגישים כתב אישום ובסופו של דבר 80 אחוז מהתיקים נסגרים ובינתיים – ציבורית ואישית האנשים נפגעים. בעניין אחר הוסיפה, כי “מאז אסון הכרמל חל שינוי עצום במערך הכבאות וההצלה ובמוכנות לשעת חרום. אני מקדמת ככל שאני יכולה את קצבות הנכים. אני מקווה כפי שנסגר בינואר 2018 הקצבה תעלה ל 4000 ₪”.
ח”כ מאיר כהן, שבעבר שימש כאיש חינוך וכיהן כראש עיריית דימונה, התייחס בין היתר למערכת החינוך, מעמדו של המורה והאלימות הגואה. “בית הספר צריך להיות מרחב מוגן. לצערי המצב היום נורא כי כל הגדרות נחצו וחלק מהאשמים הם ההורים. הורה יכול להיכנס לבית הספר ולאיים על המנהל והמורים. המערכת לא מגנה. צריך נחישות. המצב היום לא הגיוני. התלמידים עושים מה שהם רוצים. אני מטיח בכם ההורים שאתם משתפי פעולה. יש להגן על המורים היום שעל כתפיהם כל תחלואי החברה הישראלית”.
ח”כ כהן תולה את האשמה גם במערכת הפוליטית: “זו האווירה היום לצערי. יש משמעות להיותנו במדינה דמוקרטית. התחושה בכנסת היום של רודנות וכוחניות. כמעט אף אחד מהאופוזיציה לא מצליח להעביר חוקים. כמורה לאזרחות שמלמד כל יום חמישי בתכון אחר, לצערי בני הנוער שלנו שואבים מאתנו שמותר לפגוע בדמוקרטיה הישראלית. פעם הייתה ממלכתיות ישראליות. היום לא משנה מה קורה יש תומכים או בוגדים והכל רוח המפקד. אם רוה”מ מרשה לעצמו לשקר להכפיש ולפגוע בשמאל ואם מי שלא הולך אחריו בכל חוקי הלאום המטופשים ומציגם כבוגדים – זו בעיה”.”.

שבת תרבות בגב”ש, העיתונאי יואב לימור וח”כ מאיר כהן. תמונה באדיבות דוברות גב”ש