Site icon מקומונט גבעת שמואל

ח”כ מיכל וולדיגר בפאנל בחירות באולפנת גבעת שמואל: “כן, אני קיצונית”

בפאנל הבחירות שנערך באולפנת אמית גבעת שמואל השתתפו חברי כנסת מכל הקשת הפוליטית בישראל, בהם: ח”כ משה ארבל (ש”ס), יוסי ברודני (הבית היהודי) ראש עיריית גבעת שמואל, ח”כ מיכל וולדיגר (הציונות הדתית), משה סעדה (ליכוד), ח”כ שירלי פינטו (המחנה הממלכתי) ורוני מלכאי (יש עתיד).

התלמידות העלו שאלות וסוגיות בוערות להן כבנות נוער יהודיות וישראליות החיות כאן במדינת ישראל.

“הנה מה טוב ומה נעים שבט אחים גם יחד. יח”ד ר”ת: ישנם חילוקי דעות. שנשכיל להיות ביחד למרות חילוקי הדעות”, פתח את הפאנל יוסי ברודני, שקיבל את הכבוד בתור ראש העיר המארחת – אך גם זכה ליחס שווה והוגן כמשתתף מן השורה.

ח”כ ארבל ציין כי על הנבחרים חלה האחריות לטפל בתופעת האלימות כלפי נשים. ומשה סעדה אמר כי “כמי שמגיע מתוך המערכת המשפטית, כמ”מ ראש מח”ש לשעבר, אני בא לעשות שינוי במערכת אכיפת החוק”.

ברודני, עד לפני חודשים ספורים חבר תנועת הליכוד ותומך נלהב בדרכה ובמועמדיה והיום מועמד הבית היהודי אמר כי רק הבית היהודי ידאג לערכי הציבור הדתי. “הליכוד לא דאג אף פעם לציונות הדתית. לא לתקציבים, לא לאישורים וכו. זה לא הבית האמיתי שלנו”.

ח”כ ארבל ביקש להדגיש את השווה בינינו ולא את השונה. “יש 80% משותף”, לעומתו ציינה רוני מלכאי כי היא צריכה להתמודד עם הקושי של ייצוג אנשים עם כל כך הרבה זהויות. אחריה ביקשה פינטו להדגיש שיש עתיד זו מפלגת שמאל ושהיא נגד פתרון שתי מדינות. מלכאי השיבה שיש עתיד היא מפלגת מרכז ולא שמאל.

ח”כ וולדיגר אמרה כי: “בניגוד למה שקברניטי הממשלה הזו מנסים למכור, יהודה ושומרון הם לא הבעיה, אלא חלק נכבד מהפיתרון – במישור הלאומי, האישי, הבטחוני והכלכלי. דוגמה אחת היא משבר הדיור. לדעתי (ולדעת רבים) אחד מהפתרונות היעילים ביותר הוא מינוף הבנייה ביהודה ושומרון – והפיכתה לרלבנטית עבור זוגות צעירים ומשפחות”.

נעמה בן ארוש, תלמידת כיתה י”ב שיתפה: “הפאנל היה מרתק. כשישבתי בקהל וראיתי את כל חברי הפאנל הבנתי עד כמה כולנו לא כל כך שונים אחד מהשני. למדתי הרבה על מה כל מפלגה מציעה לקהל הישראלי. הרגשתי שניתנה לנו הזדמנות מדהימה להיחשף באמת לשיח רציני בפוליטיקה ואני מודה על כל לכל מי שלקח חלק באירגון הפאנל הזה!”.

אורית קאופמן, מנהלת האולפנה: “למדנו, החכמנו והבנו שחלק גדול מהמשחק הפוליטי הוא גם תרבות הדיון והשיח”.