Site icon מקומונט גבעת שמואל

חלון הראווה של העסק 

חלון הראווה 

בעבר כל אדם שרצה לרכוש מוצר מסוים, הלך לחנויות במרכז העיר או בקניון והביט באופציה של חלון הראווה של כל חנות אשר שיקף את המוצרים הקיימים בה. בהתאם לכך הוא נכנס פנימה ורכש את המוצרים הנחוצים לו. כיוון שהעולם היום פועל אחרת, וקהלים גדולים מעדיפים לבצע את הקניות שלהם באתרי  ה – on line  הן הישראלים והן אלו הפועלים בעולם. מאד נוח לשבת בנינוחות מול המחשב בבית הממוזג, לבחון את הקטגוריות השונות ולקבל החלטה מה להזמין. בדרך זו המשלוחים של מוצרי מזון טואלטיקה, צעצועים, מחשבים, ביגוד ואין ספור תחומים נוספים מגיעים במשלוח הביתה, או לנקודת איסוף קרובה. 

כעת חלון הראווה של העסק הוא אתר אינטרנט של המותג ולכן צריך להשקיע רבות בנראות שלו כדי לעודד את הלקוחות הפוטנציאלים למלא את עגלת הקניות. זו הסיבה שאנשי העסקים הבינו את החשיבות של בניית אתרים לעסקים . לאור זאת הם מבצעים יחד עם בונה האתרים המיומן סיעור מוחות מעמיק כדי לקבל החלטה אילו תחומי פעילות יוזכרו באתר האינטרנט ועל אילו קטגוריות יש לתת דגש. כמו כן ייקבע אופן העיצוב של האתר, אילו גוונים ישלטו בו, אם יהיו בו ציורים מיוחדים או גימיקים עיצוביים שימשכו את עינם של הלקוחות.

חלון הראווה כמזרז רכישה 

ההכנסות מאתרי האינטרנט הפכו בשנים האחרונות לגורם מרכזי בהתנהלות העסקית. בתקופת הקורונה כאשר החנויות היו סגורות, אתר האינטרנט היה מקור ההכנסה היחיד של עסקים רבים ולכן בזכות חלון הראווה היפהפה והמעוצב באתר, המכירות גדלו מיום ליום. העובדה שאפשר לקבל את כל המשלוחים הביתה במקום לבזבז זמן בפקקי התנועה ובחיפוש חנייה קסמו לישראלים ולכן רבים מהם מעדיפים במקרים רבים להזמין און ליין.

קרדיט: CANVA PRO

היצע גדול של מוצרים 

כיוון שקיימים הרבה אתרי אינטרנט שעוסקים בנישה זהה, יכול כל לקוח לגלוש בכל אחד מהאתרים הללו, להבין את היתרונות ואת החסרונות של כל אחת מההצעות. כמו כן לבצע השוואת מחירים לגבי מוצרים דומים או זהים ובסופו של דבר לבצע הזמנה של האופציה המועדפת.

גם לנושא מהירות קבלת המשלוח יש משקל חשוב בקבלת ההחלטה היכן להזמין מוצרים. ברוב המקרים ההעדפה היא לקנות באתר שמספק משלוחים מהירים עד פתח הדלת.

הפרסום ברשתות החברתיות 

הרשתות החברתיות הן אלו שנותנות את הטון במציאות העכשווית והן אלו שמשמשות חלון הראווה לעסקים שונים. זאת כיוון שעסקים רבים מפרסמים מודעות ברשתות הפעילות כמו פייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק, יוטיוב ועוד. ההד שיוצרת הרשת בזכות האינטראקציה עם הקהל מדרבנת גולשים רבים להיכנס לאתר הרלוונטי, לראות את חלון הראווה שלו ולבחור מתוך המבחר המוצע את הפריטים שמתאימים להם. 

בדרך זו היקפי המכירות באתרי האינטרנט השונים גוברים באופן קבוע ולכן משנה לשנה סך ההכנסות של החברה מהמכירות on line   נמצאים בעלייה מתמדת.