Site icon מקומונט גבעת שמואל

חלונות עץ: איך הם משפיעים על ביתך בקיץ?

ישראלים רבים מעוניינים בבית בעל בידוד איכותי, כזה שיסייע לטמפ’ המתאימה להישמר בקיץ, גם לאחר משכבים את המזגן לכמה דקות. אז אמנם אין לנו פתרונות קסם עבורכם, אבל יש לנו בהחלט דרך יעילה שתסייע לכם לשמור על טמפ’ נוחה בבית לאורך כל השנה – חלונות עץ.

רוצים בידוד איכותי בקיץ?

אנשים רבים אינם מודעים לחשיבות הבידוד עבור הטמפ’ בבית. בין אם מדובר בקיץ ובין אם מדובר בחורף, אין ספק כי לבידוד של הקירות, התקרה ובייחוד – פתחי הבית והחלונות, השפעה מכרעת על מזג האוויר בבית ועל השאלה: האם הקור או החום יצליח לחדור פנימה, או לא.

מה זה חומר מבודד?

חומר מבודד הוא חומר אשר “עוצר” את החום מלעבור פנימה או החוצה, כלומר הוא איינו מוליך את החום, או מסייע לו לנוע. בין אם מדובר בחום בחוץ ובין אם מדובר בחום בפנים, מטרתו של חומר הבידוד בבית או לשמור על הטמפ’ הנוחה בתוך הבית ולהימנע מבריחה של הטמפ’ הנוחה החוצה, או כניסה של החום פנימה.

העץ: מחומרי הבידוד המעולים בטבע

העץ מטבעו, אינו מוליך חום ולכן, הוא נחשב לחומר בידוד מצוין (בשונה

חלונות עץ: צילום: valex

מן המתכות, למשל). העץ מכיל בתוכו אוויר רב יחסית ובאופן כללי, הוא איננו מורכב מיחידות פנימיות אשר מסוגלות להעביר חום בצורה טובה. לכן, העף שימש מאז ומעולם כחומר בידוד בבנייה העתיקה ואף בבנייה המודרנית, כשכמובן, בבנייה המודרנית נעשה שימוש מושכל יותר בחלונות כץ או בחלקי עץ בבית, בין אם מדובר בחלונות מתכת אשר מכילים שכבת עץ לבידוד פנימי ובין אם מדובר בחלונות עץ מלא. אגב, גם רצפת עץ נחשבת לרצפה מבודדת ברמה גבוהה ולכן, נשעה בה שימוש רב במדינות קרות, לרבות צפון אירופה וצפון אמריקה.

אולם: חשוב לא לשכוח את הזכוכית הכפולה

זכוכית כפולה היא דרך מעולה לשמור על הקור בתוך הבית, משום שהיא כוללת שתי שכבות של זכוכית כשבניהן אוויר, המהווה בעצמו מעין חומר בידוד. לכן, מומלץ מאוד להקפיד לרכשו חלונות עץ או חלונות מתכת בשילוב עץ עם זכוכית כפולה ואיכותית, אשר תקנה לכם בידוד מספק בקיץ.

למידע נוסף על חלונות לחץ כאן