Site icon מקומונט גבעת שמואל

חליל צד מומלץ למתחילים ומקצוענים Kolen FL2000 – סקירת מוצר

חליל צד הוא אחד מכלי הנשיפה המרתקים ביותר שיש כיום בעולם כלי הנשיפה. צריך מיומנות רבה כדי לנגן עליו כראוי, אבל בשביל מיומנות צריך לעבוד קשה… ואיך אפשר לעבוד קשה עם כלי שאינו משרת אתכם כראוי? חליל צד FL2000 של חברת Kolen נחשב לכלי המושלם ביותר לנגן המתחיל והמתקדם – יצאנו לבדוק אם זה נכון.

על הדגם

חליל זה מורכב מחומר קופרוניקל המצופה כסף. לחליל זה יש 16 מפתחות חור פתוח/סגור, מה שהופך אותו אידיאלי עבור כל רמות הנגינה. הוא מורכב ממפתח G מקוזז המאפשר נגינה קלה יותר, ללא כל הבדל בין כל סוגי הידיים של החלילן. בנוסף, קיים מפתח E מפוצל המסייע ביצירת ה- E הגבוה ומספק מענה מאוזן יותר. על פי היצרן קיימות כאן רפידות באיכות גבוהה ביותר המסייעות לאטימות המוצר. ערכת המוצר היא קלת משקל וניתן לשאת אותו באמצעות כתפייה. בתוך המערכת נמצא גם מדריך ללימוד היסודות הכולל לימוד השימוש באצבעות, מטלית ניקוי, מוט ניקוי, ברגי כוונון, זוג כפפות לבנות ואחריות יצרן.

חליל צד. צילום: מרכז הסאונד

על חברת Kolen

חברת Kolen הינה יצרנית וותיקה של כלי נשיפה שונים. בין דגמיה נוכל למצוא סקסופונים רבים, קלרינטים, אביזרים לכלי נשיפה וכמובן חלילי צד מכל הגוונים. החברה מתמקדת בעיקר בייצור כלי נשיפה עבור נגנים מתחילים ובמחירים נמוכים הנוחים לכל כיס. עם זאת, החברה אינה מתפשרת על איכות המוצרים שלה וההוכחה לכך הוא החומרים מהם עשויים כלי הנגינה. חברת Kolen עובדת במרכז אירופה ובארה”ב, בארץ ניתן למצוא את דגמי החברה במספר חנויות סאונד בודדות ומקצועיות בלבד.

ביצועים

עם שימוש ראשוני במוצר ניתן לראות שאין צורך במאמץ גדול כדי להפיק צליל נעים ומלא. לחליל זה יש רפידות כפולות והלחיצה מאוד נוחה וקלה. גוף החליל מעט מחוספס, מה שמאפשר לנגן להחזיק את החליל גם לאורך זמן ממושך מבלי “סכנת החלקה”. מה שמייחד את החליל צד הזה מיתר החלילים הוא הגודל הנוח שלו, חליל FL 2000 הוא קטן יותר מאשר חלילים רגילים, עם זאת מפיק סאונד חזק ומלא. בנוסף, רוב המורים ממליצים לתלמידיהם לרכוש את המוצר הזה. חליל צד זה הוא חליל אלטו, הצלילים הנמוכים שלו מאוד נעימים, אך אינם מגיעים לבס עדיין, הצלילים הגבוהים מאוד חדים. דגם זה הוא בעל מנעד רחב של 16 מפתחות, אין הרבה דגמים כאלה בשוק עבור נגנים מתחילים. על אף שהחליל יחסית קטן בגודלו, עדיין יש רווחים נוחים בין מפתח ומפתח כדי לאפשר לנגן המתחיל נוחות מירבית עם כניסתו לתחום.

חליל צד. צילום: מרכז הסאונד

היכן ניתן לרכוש דגם זה?

כמו שכבר ציינו מקודם, החברה מייבאת את רוב המוצרים שלה למרכז אירופה ולארה”ב, חנויות בודדות בארץ מחזיקות בדגמי החברה. אם זאת, יש מספר חנויות סאונד והגברה מקצועיות שהן מייבאות באופן אישי את המוצרים של חברת Kolen. מבין הרשתות האלה תוכלו למצוא את רשת חנויות הסאונד וההגברה “מרכז הסאונד”. שם תוכלו למצוא את המגוון הרחב ביותר של מוצרי החברה. חשוב לבדוק היטב כאשר אתם מגיעים לכל חנות שהיא שאכן מדובר בחברת Kolen ולא בחברה בעלת שם דומה, יש היום הרבה זיופים. דגמי החברה נוחים ובעלי מחירים מאוד נמוכים, במיוחד מכיוון שאין תיווך בין הרשת ובין החברה עצמה.

מסקנות

חליל צד הוא אחד הכלים המרתקים ביותר שיש היום בעולם כלי הנשיפה, הוא גם נחשב למבין הפופולריים. חליל צד הוא לרוב אינו כלי סולו, הוא חלק מתזמורת. הסאונד שלו בהחלט נוגע ללב ומרגש. יש סוגים שונים של חלילי צד, החליל הצד הנכון ביותר לנגנים מתחילים הוא אלטו. דגם זה FL 2000 מעניק לנגן המתחיל את הנוחות המרבית, הוא קטן יחסית, יש לו מנעד רחב ואחיזה נוחה. אם בחרתם להתחיל לנגן בחליל צד – זה הדגם המתאים ביותר.

הכתבה באדיבות: מרכז הסאונד – יבואני ציוד הגברה וכלי נגינה.