Site icon מקומונט גבעת שמואל

חליפות לתינוקות – הבחירה הנוחה לבגדי תינוקות בחורף

צילום עמיעד טאוב

כולנו רוצים רק את הטוב ביותר עבור ילדינו, ובעיקר אנחנו רוצים לשמור עליהם מכל משמר. אחת הדאגות העיקריות שלנו קשורה, בדרך כלל, ליכולת לשמור על חום גופם. נכון, החורף הישראלי אמנם קצר וגם יבש למדי, אבל כשהטמפרטורה צונחת הם זקוקים לבגד חם שיגונן עליהם. אז איך בוחרים בגד מתאים לחורף ולמה חליפה תהיה הפתרון הנוח ביותר?

בחירת סוג הבד

אחד השיקולים המרכזיים בבחירת חליפות לתינוקות חייב להיות הבד, ויש לכך כמה סיבות עיקריות. ראשית, בד מחוספס או גס מדי עשוי להקשות על התינוק, להגביל את התנועה או להסב לו אי נחת. מאחר ובגילו הצעיר הוא יתקשה לומר לכם שלא נוח לו, הפתרון הפשוט יהיה בכי, ועם זה אתם ממש לא רוצים להתמודד. אם כן, בגדים שעשויים מכותנה או מבד נושם הם אידאליים, והם ישמרו על עורו הרגיש של התינוק. מאה אחוז כותנה, לא פחות.

נוחות היא שם המשחק

הנוחות של הילד חשובה מאוד, אבל גם לנוחות שלכם יש חשיבות רבה. סביר להניח שתצטרכו להפשיט את הילד מספר פעמים ביום כדי להחליף לו חיתול ולקלח אותו, מה שאומר שתפעול הבגד חייב להיות פשוט ונוח ככל הניתן. בגדי תינוקות עם תיקתקים הם הפתרון האידאלי ביותר, והם יחסכו לכם את הצורך להפשיט את הילד לחלוטין לצורך החלפת חיתול. חליפת שני חלקים תהיה גם היא נוחה יותר מאוברול שלא מאפשר גישה טובה לאזור החיתול.

מתאימים גם לצו האופנה

לצד שיקולי נוחות, להם מגיע מקום של כבוד כמובן, רצוי להשקיע עוד כמה רגעים במחשבה על הסטייל של התינוק. זה לא אומר שאתם צריכים להזמין בגדים ממעצבי העל בפריז או במילאנו, אבל גם המחשבה לפיה אין חשיבות למראה היא לא ממש נכונה. זכרו שהילד שלכם מוצא בצבעים גירויים רבים, והם גם בעלי משמעות רבה עבורו, ומכאן שבגדי תינוקות עם ציורים וטקסטורות בצבעים רכים ונעימים יהיו נכונים יותר בהשוואה לבגדים חלקים בצבעים כהים. חליפות שעליהן מאוירות חיות או לבבות, וגם פרחים או בלונים, הן חליפות מתאימות הרבה יותר. כאמור, אין חשיבות למותג, אבל יש חשיבות לצבעים ומעל הכל – לאיכות. אם האיורים מודבקים ועשויים להתקלף, הרי שאיכות הבגד מוטלת בספק, מה שעשוי במידה מסוימת לסכן גם את בטיחותו האישית של הילד.

מידות

לבסוף, אל תשכחו לתת תשומת לב גם למידות שאתם רוכשים. ההמלצה, לרוב, היא לרכוש בגדים במידה גדולה יותר מהנוכחית, בעיקר משום שהילדים גדלים מהר מדי. אם התינוק בן חודש ואתם קונים עבורו בגדים לגיל 6 חודשים נסו גם לתכנן מראש בגדים שיתאימו לעונה הנכונה. כך, הימנעו מבגדים דקים אם התינוק יגיע לגיל חצי שנה דווקא בשיא החורף. תכנון נכון הוא סוד ההצלחה, בוודאי כשמדובר בנוחות של הילד.