Site icon מקומונט גבעת שמואל

“חלליות”: תלמידי בי”ס אלון ובן גוריון בפרויקט איסוף פסולת אלקטרונית וסוללות בבתי הספר

ראש העיר יוסי ברודני, ביקר השבוע בבתי הספר אלון ובן גוריון בעיר, במסגרת פרויקט עירוני “חלליות”, אותו מובילה העירייה בשיתוף תאגיד מ.א.י, למחזור פסולת אלקטרונית ושמירה על איכות הסביבה בעיר. בביקור השתתפו גם מנכ”ל תאגיד מ.א.י דן הלמן ומנהל אגף שפ”ע נועם ארוילי.

פרויקט ‘חלליות’ הינו מיזם ארצי בו משתתפים אלפי תלמידים ברחבי הארץ, במטרה לעודד ולחנך את הדור הצעיר בעיר על חשיבות המחזור מסוג חדש – מחזור מכשירים אלקטרוניים תוך חיבור לחלל.

כאמור, לפרויקט “חלליות” הצטרפו השבוע תלמידי בית הספר בגבעת ששמואל, במסגרתו עברו התלמידים סדרת שיעורים ולמדו על הנזקים הנגרמים ממכשירי חשמל ואלקטרוניקה המושלחים בפינות הרחוב או בשטח הפתוח ואינם מובאים למחזור. התלמידים קיבלו קרטון בצורת חללית שהם בנו בעצמם כיצירה כולל הדבקה, קישוט וביטוי עצמי של התלמידים על גוף מיצג החללית, בסופה הם לקחו את החללית לביתם, על מנת לאסוף ולמלא אותה במכשירים אלקטרוניים קטנים – החל מאוזניות ועד למכשירי רדיו וטאבלטים, כשהכל יובא לבתי הספר לתערוכה צבעונית, שבסופה יילקחו כלל המכשירים שנאספו למחזור פסולת אלקטרונית.

מכשירי חשמל ואלקטרוניקה הם המזהם הגדול החדש. פסולת אלקטרונית אחראית ל-70% מהזיהום, הנובע מהפסולת הביתית שלנו, למרות שהיא מהווה רק 3% מתוכה. כאשר המכשירים הללו אינם מובאים למחזור, הם פולטים חומרים רעילים כמו עופרת וכספית לאוויר, לקרקע ומי התהום שלנו.

ילדי בית הספר בן גוריון עם ראש העיר ברודני ומנכ”ל תאגיד מ.א.י. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל
ילדי בי”ס אלון. צילום: דוברות עיריית גבעת שמואל

ראש עיריית גבעת שמואל, יוסי ברודני: “גבעת שמואל הינה אחת הערים הירוקות המובילות והממחזרות בישראל. אנו שמחים על הפעילות הנלהבת של תלמידנו בבתי הספר ושל תושבינו בעיר בנושא מחזור ואיכות סביבה, המביאה לשינוי משמעותי בקהילה ולתפיסה מחודשת של צריכה ופסולת אלקטרונית. אנו מודים לתלמידים, להורים ולמורים, שלקחו חלק בתהליך חשוב וחינוכי זה. יחד, נמשיך לפעול לקידום יוזמות נוספות על מנת לשמור על עתידנו ועתיד ילדנו ועל עירנו נקייה, ירוקה ומטופחת.”.