Site icon מקומונט גבעת שמואל

חלל צה”ל שנהרג הבוקר במהלך ניווט: סמל אביתר יוספי מגבעת שמואל

לפני שעה קלה הותר לפרסום כי הלוחם מפלס”ר צנחנים שנהרג הבוקר במהלך תרגיל ניווט בנחל חילזון על יד כרמיאל הוא אביתר יוספי, בן 20, מגבעת שמואל. יהי זכרו ברוך.

סמל אביתר יוספי ז”ל, תושב גבעת שמואל, בן 20, בוגר ישיבת בנ”ע “קרית הרצוג” בבני ברק, הוא הצעיר שבמהלך תרגיל ניווטי בדד בשלב המסכם של הכשרתו בפלס”ר צנחנים נפל וטבע למוות הבוקר.

מפרטי התחקיר הראשוני שפרסם דובר צה”ל עולה כי לקראת השעה 4:00 לפנות בוקר קיבלו החיילים המשתתפים בתרגיל פקודת “כינוס” המורה להם להגיע לנקודת הסיום של התרגיל.

כשעה לאחר מכן, חבר יוספי לחבר נוסף לצוות ויחד הם חצו את נחל חילזון, שבאותה שעה היה מלא מים בגובה של עד מטר.

מסיבה שאינה ידועה עדיין, החליק יוספי על סלע כשניסה לטפס לגדה השניה של הנחל, כשמעדות חברו לצוות עולה כי הוא עוד הספיק לומר לו שהוא מחליק וחברו זורק אליו חבל הצלה אישי, אך יוספי לא הספיק לאחוז בו ונשמט אל המים השוצפים.

להצטרפות לרשימת התפוצה של מקומונט גבעת שמואל, וקבלת מבזקים בווטסאפ: https://goo.gl/o4BHQs<<

לאחר כשעה וחצי של חיפושים נרחבים, בסיועה אנשי יחידה 66 וחבריו לצוות אותר יוספי כמאה מטרים מנקודת החציה כשהוא במצב אנוש. לאחר פעולות החייאה שבוצעו בו בדרך לבית החולים רמב”ם, צוות המסוק נאלץ לקבוע את מותו.

ראש הישיבה התיכונית בה למד, הרב משה צבי וקסלר מספר: “קל לאהוב את אביתר. הוא  ילד נעים הליכות, מאוד חברותי ואהוב חבריו ומוריו. תמיד מחייך, ונרתם לכל משימה ברצון. הוא תמיד הציע את עזרתו למורים, לישיבה ולחברים. כולם ידעו שניתן לסמוך עליו בכל מצב. אביתר השקיע והתמיד בלימודים  וסיים אותם בהצטיינות. תמיד שאף להצלחה. תלמיד ירא שמיים והקפיד על קלה כבחמורה. התפילה שלו תמיד הייתה מלאת השראה”.

חבר המשפחה, יו”ר סיעת ש”ס בגבעת שמואל, משה קייקוב: “קיבלנו בצער רב את פטירתו בטרם עת של החייל אביתר יוספי ז”ל אשר נפטר בעת שירותו הצבאי במהלך ניווט. ליבנו עם משפחתו, אנו עומדים לרשות המשפחה, ונסייע בכל דבר שנתבקש.
יהי זכרו ברוך.”

הלוויתו של סמל אביתר יוספי תצא הערב, בשעה 19:00, מבית הכנסת גאולת ישראל, רח’ הותיקים 1 תל אביב

היה לקראת סיום מסלול ההכשרה בפלס”ר צנחנים. צילום: באדיבות המשפחה