Site icon מקומונט גבעת שמואל

חמש דקות על: תעודה טכנולוגית

תעודה טכנולוגית מוענקת לבוגרי בתי ספר מקצועיים במבחר מקצועות מרתקים ומעניינים בתחום הטכנולוגיה. כדאי לדעת כי יש מגוון תעודות טכנולוגיות, החל מתעודת בגרות טכנולוגית המיועדת לתלמידי בתי הספר העומדים בכל הדרישות, ועד תעודה מקצועית המוענקת לבוגרי מכללה בתחום הטכנולוגי במקצועות כמו הנדסאי תוכנה, תעשייה וניהול, אלקטרוניקה, חשמל, בניין (הנדסה אזרחית) וכו’.

הגדרה של תעודה טכנולוגית (בגרות טכנולוגית)

החינוך הטכנולוגי להכשרת אנשי מקצוע עובר במהלך השנים שינויים רבים, ובשנים האחרונות התחום התמקצע ועבר שדרוג משמעותי והעצמה כדי למשוך יותר תלמידים למקצועות הטכנולוגיים. מטרת משרד החינוך היא להכשיר את תלמידי החינוך הטכנולוגי למקצועות העתיד, הבוגרים זוכים לתעודה הסמכה טכנולוגית בהתאם להנחיות שנקבעו בחוזר מנכ”ל משרד החינוך תשע”ו 4 א’.

תלמידי החינוך הטכנולוגי יכולים לקבל תעודת הסמכת טכנולוגית המבוססת על 6 מקצועות ראשיים, ביניהם 3 מקצועות במסגרת המגמה הטכנולוגית ומקצועות נוספים כמו עברית (או שפת אם אחרת), מתמטיקה ואנגלית. הבוגרים מקבלים במקביל גם תעודת בגרות, בעוד תעודת ההסמכה הטכנולוגית מעידה על המקצוע בו התלמיד התמחה, והיא מסייעת לו בהמשך הלימודים ובקריירה.

מה מקנה תעודה טכנולוגית?

משרד החינוך מקצה יותר משאבים לחינוך הטכנולוגי והמקצועי, וכיום כל בוגר זוכה לתעודה טכנולוגית משמעותית ובעלת ערך רב המסייעת לו להשתלב בשוק העבודה, בהתאם לסיווג המקצועי. כמו כן, התעודה הטכנולוגית לבוגרים מסייעת להם בלימודי ההמשך ומקצרת את דרכם בדרך לקבלת הסמכה מקצועית גבוהה כמו דיפלומת הנדסאי, דיפלומה של טכנאי מוסמך וכן במסלולי הלימוד לתואר ראשון באקדמיה, בעיקר במסלולי הלימוד בתחומים הנדסיים.

pexels

התעודה הטכנולוגית מטעם משרד החינוך מאפשרת לבוגרים למצוא עבודה בתחום אותו הם למדו, לעיתים ללא צורך בלימודי המשך. יש מעסיקים המגייסים צעירים בעלי תעודה הסמכה טכנולוגית למגוון תפקידים. ראוי לציין כי תעודת הסמכה טכנולוגית מקצועית מתקדמת מוענקת לבוגרי כיתות י”ג או י”ד שסיימו בהצלחה ועמדו בכל התנאים הנדרשים לקבלת תעודה או דיפלומה לטכנאים או להנדסאים.

בעלי תעודה טכנולוגית מקצועית יכולים לעבוד בתחומים כמו חשמל ואלקטרוניקה, עיצוב, מכטרוניקה, מכונות, תוכנה וסייבר ועוד.

מסלולי לימוד נפוצים בתחום הטכנולוגי

יש ביקוש רב לטכנאים ולהנדסאים בכל התחומים, לכן צעירים רבים בוחרים ללמוד מקצועות שונים בתחום הטכנולוגי. מסלולי הלימוד הפופולריים ביותר הם הנדסאי בניין (הנדסה אזרחית), הנדסאי תוכנה בדגש על התמחות בסייבר, הנדסאי תעשייה וניהול, הנדסאי חשמל והנדסאי מכשור רפואי.

בעלי תעודה טכנולוגית רלוונטית יכולים לקבל הקלות במהלך הלימודים לדיפלומת טכנאי או הנדסאי, בהתאם למדיניות של המכללה ותנאי הקבלה שהיא קבעה. יש קורסים המוכרים במכללה, לכן הלימודים הקודמים מסייעים הן בהבנת החומר הנלמד והן מבחינת עומס לימודים ובחינות.

דיפלומת הנדסאי היא תעודת הסמכה טכנולוגית מקצועית הנחשבת למוערכת מאוד, הדיפלומה מאפשרת לבוגרים להשתלב בעולם העבודה במהירות ובקלות, לפתח קריירה מאתגרת ולעבוד בתחומים מבוקשים המבטיחים תנאים טובים.

היקף הלימודים במכללה טכנולוגית משתנה בהתאם למסלול יום או ערב, במסלול לימודי יום הלימודים נמשכים בדרך כלל 4 סמסטרים, ובמסלול ערב הלימודים נמשכים 9 סמסטרים. מסלול ערב מאפשר לסטודנטים לשלב עבודה במהלך הלימודים, וניתן לעבוד במשרה מלאה או חלקית.

לפרטים אודות לימודי הנדסאי תעשייה וניהול – לחץ כאן!