Site icon מקומונט גבעת שמואל

חריטה בלייזר מה זה ומתי משתמשים בזה

עולם העסקים והתעשייה עושה שימוש שגרתי כמעט כל הזמן בשירותים של חריטה על גבי אינספור חומרי גלם ולמטרות שונות ומגוונות.

בשנים האחרונות הפכה חריטה בלייזר גם לנחלתם של לקוחות פרטיים ממגוון כיוונים שעושים שימוש באפשרות זו ומחפשים שירותים מקצועיים ברמה גבוהה. נשאלת השאלה – מתי צריך את זה ולמה מדובר בשירות כל כך פופולרי ומבוקש? על שאלה זו צריך לענות בשלבים, שכן חשוב לשם כך להבין איך בכלל מבצעים את החריטה הזאת ומה הופך אותה לעמידה, חזקה וכזאת שמתאימה למגוון רחב של חומרי גלם. את החריטה באמצעות קרני לייזר אפשר לראות בנוף כבר לא מעט זמן, יחד עם זאת אי אפשר להתעלם מהטכנולוגיה המתפתחת שלא פוסחת גם על תחום זה ומאפשרת התקדמות אדירה בשירותי החריטה השונים והגדלה של מגוון הלקוחות שעושים בה שימוש מצוין.

תמונה: freepik

איך חורטים בלייזר?

אם בעבר היה צורך לחרוט זה היה מתבצע על ידי מכשור מסורתי, מדויק וכזה שכבר בקושי רואים בשימוש – מחט עדינה, מנגנון מכאני ומשטח עבודה שעליו היה מונח מושא החריטה. כיום המצב שונה. טכנולוגיית השימוש בקרני לייזר התפתחה והתקדמה מאד בשנים האחרונות ובעזרתה אפשר לבצע את משימות החריטה במהירות גבוהה, בדיוק מירבי ואפילו בגודל קטנטן תוך כדי ידיעה מוחלטת שהמשימה תבוצע בדיוק כפי שהיא אמורה להתבצע. כיום על מנת שהמשימה תושלם בהצלחה ובשלמות יש כמה שלבים מקדימים שהחריטה עצמה היא בעצם השלב הסופי שביניהם. ראשית – צריך להבין את התכונות והמאפיינים של חומר הגלם שעליו צריך לבצע את החריטה. איש מקצוע יידע לכוון ולהמליץ על מצע החריטה הטוב והנכון ביותר עבור כל משימה. תכונה נוספת וחשובה לשים אליה לב היא העובי. לא בכל עובי מומלץ לחרוט ועבור כל חומר גלם יש את העובי המומלץ והכדאי ביותר. גם הצבע יהיה חשוב, שכן במקרים רבים החלל שנוצר מהחריטה ימולא בצבע על מנת להיות בולט וכזה שנראה למרחוק. דבר נוסף וחשוב שישפיע על המחיר של עבודת החריטה הוא הכמות שדרושה להכנה.

מתי צריך לבצע חריטה בלייזר?

כיום אפשר לחרוט באמצעות לייזר במגוון רחב של פעולות או משימות – כרטיסי ביקור ייחודיים, מוצרי קידום מכירות או כאלה שמתאימים לעסקים, אפשר למצוא חריטה על בלוקים מעץ כמתנה אישית וייחודית באירוע שבו רוצים להביע אהבה או הערכה וכמובן כשצריך מזכרת או כיתוב על גבי פריט על מנת לייחד אותו ולהפוך אותו לכזה שרק מי שנותן ומקבל אותו מבינים את המהות והחשיבות שלו. כאשר בוחנים לעומק את התכונות והמאפיינים של חומר הגלם אפשר לבחור את שירות החריטה הטוב והנכון ביותר, זה שישיג את התוצאות הכי טובות ואת החריטה האיכותית והמקצועית ביותר שאפשר להשיג.

נכתב בשיתוף עם https://engravedream.com/