Site icon מקומונט גבעת שמואל

חריטה בלייזר מסמלת את הכניסה לגן העדן הבא

(צילום: באדיבות אתר lasercut4)

ותיקי השבט יודעים לספר שפעם היה כאן ערוץ אחד. לא רק ערוץ 1 אלא ממש ערוץ אחד ויחיד, שכל עם ישראל היה נאסף מולו מידי ערב כדי לראות מגיש אחד מנחה מהדורת חדשות יחידה, ולאחריה הייתה אפשרות לצפות בסדרה “דאלאס” או ב”דאלאס”. הימים ההם חלפו – ערוץ 2 התווסף לרשימת האפשרויות, לאחר מכן זינקנו לעידן הכבלים עם עשרות ערוצים, ואז אפילו הייתה לנו האפשרות לומר כן או לא ל- YES. היום אנחנו עומדים בפני עידן חדש, אנחנו כבר לא חייבים כלום לאף אחד – לא לחברות כבלים, לא לערוצים ממשלתיים – וכל האפשרויות פתוחות בפנינו בזכות האינטרנט.

כל הפתיחה הזו נועדה להצהיר על דבר אחד: אנחנו בעידן חדש, והדברים כבר לא יחזרו לאחור, אנחנו מתרגלים לקבל בדיוק את מה שאנחנו רוצים, מתי שאנחנו רוצים, ובצבע שאנחנו רוצים. הטכנולוגיה הרגילה אותנו לעולם חדש – גן עדן בו כמעט כל מוצר נגיש לנו ואפשר כמעט לקטוף אותו מהעץ. אבל הפעם, בשונה מגן עדן, אם הנחש יציע לנו תפוח בצבע אדום, נחשוב פעמיים – אולי בא לנו תפוח מסוג אחר היום? אנחנו רוצים שהדברים יתאימו לנו, וכל דבר אחר ישעמם אותנו – נסו לתת לנו טעם אחד של מילקי, רק תנסו להציע לנו מחשב נייד שמגיע רק בצבע שחור.

איך התעשייה מגיבה לרצונות שלנו?

הנרי פורד, אי שם בתחילת המאה הקודמת, הודיע שהוא ייצר את מכוניות הפורד שלו בכל צבע שתרצו, כל עוד זה שחור. הגיחוך של הדברים כיום רק מראה איזו דרך ארוכה עשינו. כיום כל התעשיות נמצאות במרדף כדי לענות על הרצונות שלנו – הם יודעים שאם הם לא יעשו זאת הם ייכחדו. דוגמאות מצוינות אפשר למצוא בכל מקום שאנו מביטים בו – קמפיין השמות של קוקה קולה לדוגמא, בו נכתבו שמות פרטיים שונים על פחיות ובקבוקים, וכל אדם התרגש מאוד למצוא את בקבוק הנושא את שמו. נייקי, מהחברות המתקדמות בעולם, מאפשרת באתר שלה לכל אחד לעצב את הנעל האישית שלו ולשלוח אותה לייצור. ההתאמה האישית באה לידי ביטוי בדברים  קטנים ופשוטים, ויעידו על כך סוכריות ה- M&M המפורסמות שבאתר שלהן ניתן להרכיב שקית מהצבעים המועדפים עליך, ועד לדברים גדולים ומורכבים כמו רכישת דירה. כיום חברות בניה ישווקו לכם דירה עם הדמיה מראש של העיצוב המועדף עליכם – כי אתם לא מוכנים להיכנס לאותה דירה בדיוק כמו השכן שלכם.

פתח גן העדן

כן, כן, מדובר בדור הכי מפונק שהיה כאן בכדור הארץ, והטכנולוגיה מאפשרת לנו להיות כאלה. אולי אחת מהטכנולוגיות המייצגות את השינויים שהיו כאן בשנים האחרונות היא חריטה בלייזר. היא לא הטכנולוגיה הכי חדישה כמו האייפון, וכמונו היא עברה התפתחות בעשרות לאורך מספר עשורים. בשנות ה- 70 היא הייתה ממוקדת בעבודה עבור התעשייה הכבדה – ייצור מכוניות, משאיות ומטוסים. כמו כל האנושות באותה תקופה, היא הייתה חלק מפס ייצור גדול שהעיקר בו שבסוף יצא מוצר עובד, ולא משנה ממש איך הוא נראה. אבל אז הגיעו המחשבים ושינו את הכל. חיברנו אליהם כל דבר וגם מכונות חריטה בלייזר – התוצאה המדהימה היא שעכשיו היה אפשר להגיד ללייזר מה לחתוך ואיך בכל רגע נתון – והוא הפך להיות עבד לרצונותינו.

קחו לדוגמא את עולם המתנות. יכול להיות שאנחנו אוהבים פחות לקבל מתנות כיום מאשר פעם? (אתם בטח יודעים  או לפחות מרגישים את הסיבה לכך). באמצעות חריטה בלייזר כל מתנה, כל מוצר, יכול לקבל טאצ’ אישי שהופך אותו למשהו אחר. אם תקבלו סתם קערת פירות או קערת פירות עם חריטה של דמות מהסרט האהוב עליכם – ההבדל הוא של שמיים וארץ. כמובן שקערת פירות היא רק דוגמא. עכשיו תחשבו על כיסוי לאייפון שעיצבתם לפי הטעם האישי שלכם, דמיינו איך זה להעניק לאדם שאתם אוהבים טבעת עם חריטה של סימן או משפט שרק אתם מבינים, או פשוט לשלוח הזמנה לאירוע עם כיתוב אישי לכל מוזמן. האפשרויות הן אינסופיות והדמיון הפך למגבלה העיקרית שלנו – כי חריטה בלייזר וטכנולוגיות אחרות מאפשרות לנו לעשות זאת בקלות מדהימה.

כנסו לגן העדן החדש

קצת מפחיד לתאר את זה ככה, כי אנחנו יודעים איך נגמר הסיפור עם גן עדן. אבל אנחנו חייבים את זה לעצמנו, להוציא את המקסימום מהטכנולוגיה שמסביבנו – חריטה בלייזר ואחיה הגדול דפוס התלת מימד שמאפשר לנו ליצור אף יותר דברים בעצמנו ובהתאמה אישית. חפשו כיצד אתם יכולים לרתום את הטכנולוגיות האלה למענכם, לעצמכם, וככל שתעשו זאת, כולם ירוויחו.

לקריאה בנושאים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

• לדוגמאות של חריטה בלייזר לחצו כאן

• כל מה שרציתם לדעת על חיתוך בלייזר כנסו לכאן