Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשד לניגוד עניינים? פנייה בנוגע לעבודתה החדשה של רונית לב הוגשה למחלקה המשפטית בעירייה. לב: “הכל נעשה כחוק, על פי הנהלים”

לפני ימים אחדים נודע כי חברת מועצת העיר רונית לב מונתה לתפקיד ראש מטה שר הכלכלה אלי כהן. גורם במועצת העיר טוען: “מדובר בניגוד עניינים, העומד בסתירה להנחיות היועמ”ש”. לב: “לפני קבלת המינוי התייעצתי עם הייעוץ המשפטי, חתמתי על הסדר ניגוד עניינם ברור ולא אעסוק בענייני הרשויות המקומיות בתחום סמכותי”.

פניה שהוגשה בימים האחרונים ליועצת המשפטית של עיריית גבעת שמואל מעלה טענה כי חברת מועצת העיר רונית לב עוברת לכאורה על הנחיות היועמ”ש לממשלה לגבי מניעת ניגוד עניינים של נבחרי ציבור ברשויות המקומיות.

בשבוע שעבר מונתה חברת מועצת העיר רונית לב לתפקיד הבכיר של ראש מטה השר, של שר הכלכלה אלי כהן (הליכוד), דבר ש”הקפיץ” גורם במועצת העיר לבחון האם הדבר עומד בתירה להנחיות היועץ המשפטי לממשלה.

רונית לב. יחצ

נדגיש, כי על פי הנחיות היועץ המשפטי לממשלה, אין מקום לקבוע איסור גורף על עבודתו של חבר במועצה מקומית כעוזר שר, ולהיפך. על פי הנחיות היועץ, “ראוי לבדוק כל מקרה לגופו, ולגבש הסדר לפעולתו של עוזר השר, לפי העקרונות המקובלים בדיני ניגוד עניינים. הסדר סביר בנושא יכלול תנאי, לפיו במסגרת עבודתו במשרד הממשלתי לא יטפל חבר המועצה בנושאים הקשורים לשלטון המקומי ובנושאים שעשויה להיות להם השלכה על רשות מקומית.”

ואכן ,בבדיקה שערכנו הבוקר עם חברת המועצה רונית לב היא אומרת באופן מפורש, “כמובן שהייתי בקשר עם היועצת המשפטית לפני הסכמתי לתפקיד, מבעוד מועד, וכמובן שחתמתי על הצהרה מדוייקת להגדרת התפקיד כדי לא ליצור חלילה ניגוד עניינים”.

מעיריית גבעת שמואל נמסר בתגובה: “הנושא נבדק על ידי משרד המשפטים, אשר אישר את מינויה של גב’ לב כדין. אנו מאחלים לה הצלחה רבה בתפקיד החדש”