Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשיבותו של סופח לחות בתחום הגינון וההידרופוניקה- ולמי יש צורך בסופח לחות?

ראשית, נסביר כי סופח לחות הוא מכשיר חשמלי המסיר את הלחות באוויר וכן שומר על רמת הלחות באופן מבוקר. כמו כן, סופח לחות מוכר גם בשמות נוספים חלופיים כמו: יבשן לחות, מווסת לחות, קולט לחות, מסיר לחות, מוריד לחות, מייבש לחות ועוד. חשוב לדעת כי מטרתו העיקרית של הסופח לחות היא להוריד את רמת הלחות שבאוויר בחללים סגורים או שהאוורור בהם הוא חלש כמו במרתף, משרד, חלל לאחר הצפה שהמקום בו רווי מים. נמשיך ונסביר, כי למעשה לחות היא אדי מים הנמצאים באוויר, ותפקידו של סופח לחות הוא להפריד בין המים לאוויר באופן מבוקר, כלומר, לשאוב את האויר שבסביבת המכשיר לתוך המכשיר, לנקז את אדי המים ולשלוח את האוויר היבש בחזרה אל הסביבה. המים המנוקזים אינם מותאמים לשתייה ומוגדרים כמים אפורים ולכן יש להשליך אותם, או לחלופין להשתמש להשקיה.

מומלץ לבחור את הסופח לחות המתאים ביותר לצרכים שלנו עלינו לדעת שהתאמת ההספק של סופח הלחות לגודל החלל ולרמת הלחות שבאוויר זה הכי חשוב. מכיוון שהספק הסופח מאופיין ע”י כמות המים שהוא מסוגל לספוח מהאוויר בחלל החדר במשך 24 שעות. כמו כן, כמות המים שהסופח לחות מסוגל לאגור במשך 24 שעות משתנה בהתאם לדגם וכן גם לנתוני זרימת האוויר במטרים מעוקבים, שהמאוורר שבתוך המכשיר יכול למשוך לתוכו בשעה יש השפעה על יכולת ההספק, משום שככל שיש יותר אוויר שחודר למכשיר, כך פעולת הספיחה של הלחות מתבצעת ביעילות גבוהה יותר. גורם נוסף המשפיע על יכולת ההספק של המכשיר לפנות את הלחות שבאוויר והוא: רמת הלחות והטמפרטורה שבחדר, כלומר ככל שרמת הלחות שבחדר עולה, היכולת של המכשיר לספוח לחות עולה גם כן. כמו כן, ככל שרמת הלחות שבחדר יורדת, היכולת של המכשיר לספוח לחות יורדת גם כן. כלומר, היכולת של המכשיר לספוח לחות תלויה באופן ישיר ברמת הלחות והטמפרטורה שבאוויר.

תמונה: pexels

כאמור, ניתן לסכם ולומר שככל שרמת הלחות בחלל החדר עולה או יורדת, כך גם ביצועי סופח הלחות עולים או יורדים בהתאם ולכן חשוב מאוד לבדוק את נתוני היצרן שיהיו מתאימים לסטנדרטים שנקבעו בתעשייה, וכן חשוב לא פחות לבחון את נתוני זרימת האוויר על מנת שיתאים ויעשה את המיטב בחלל החדר שלנו.

המאמר בחסות אתר החדשות bignews