Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשיפה: בניכוי ישובים חרדים וערביים – גבעת שמואל בין הערים המובילות באחוז חולי הקורונה בישראל

בידוד קורונה

מחסום לאיתור מפרי בידוד קורונה (אילוסטרציה). צילום: משטרת ישראל

בדיקת נתוני משרד הבריאות המעודכנים להבוקר מעלה כי גבעת שמואל נמצאת בין הישובים המובילים באחוז חולי הקורונה בתחומם. והאם הגרוע מכל עוד לפנינו: בתחילת השבוע הכריז משרד הבריאות כי יטיל סגר על שכונות בירושלים בהן יותר מחולה אחד לאלף תושבים – בגבעת שמואל היחס הוא כ-1.5 חולים ל-1,000.

משרד הבריאות פרסם הבוקר את נתוני החולים והמבודדים בכל הישובים בהם מעל 5,000 תושבים. מבדיקת הנתונים עולה שאת הרשימה מובילה, עדיין, העיר בני ברק השכנה לגבעת שמואל עם 1,888 חולי קורונה מאומתים, מספר המעמיד את העיר על ממוצע של כמעט עשרה חולים על כל אלף תושבים.

אחריה ברשימה נמצאות קרית יערים עם 6.8 חולים ל-1,000, כפר חב”ד עם 6.54, וכוכב יעקב עם 6.5 חולי קורונה לכל אלף תושבים.

הקרבה לבני ברק תחייב סגר גם על גבעת שמואל? גשר קוקה קולה, השבוע. צילום: מקומונט גבעת שמואל

מבט מעמיק ברשימה יחשוף כי את הרשימה המתפרסמת מובילות ערים חרדיות או כאלה בהן ישנן שכונות וריכוזי אוכלוסיה חרדית גדולים וכן מספר ישובים ערביים.

בניכוי ישובים אלו, ניתן למצוא בהמשך הרשימה את קצרין, אבן יהודה, שוהם וגם את גבעת שמואל, עם ממוצע של 1.42 חולי קורונה לכל אלף תושבים.

למעשה, בגבעת שמואל המונה על פי נתוני משרד הבריאות 24,538 תושבים ישנם נכון להיום (יום ב’) 35 חולי קורונה ו-9 מתושבי גבעת שמואל שחלו בקורונה כבר החלימו ממנה. כל זאת לאחר ש-640 מתושבי גבעת שמואל ביצעו בדיקות קורונה עד היום.

על אף שתושבי גבעת שמואל נשמעים להוראות הסגר, הנתונים עדיין גבוהים. צילום: משטרת ישראל

אף על פי שככל הידוע, נכון להיום, לגורמים הרשמיים לא נאמר דבר לגבי אפשרות של סגר הרמטי גם על גבעת שמואל, בירושלים כבר החלו אמש בסגר על שכונות ספציפיות בעיר כששם נקבע קריטריון שכל שכונה בישראל שבה יש יותר מחולה אחד לכל 1000 תושבים תיחשב “שכונה אדומה”.

כאמור, בגבעת שמואל ישנו יחס גבוהה יותר של חולי קורונה, אך חשוב להדגיש כי העיר אינה חריגה בנושא זה מערים דומות לה שטרם הוטל בהן סגר, וכמובן שגם לזמן שעובר ולהקפדה של התושבים על הבידוד והסגר בבתים ישנה משמעות בהחלטת גורמי הממשלה על הגברת הסגר בעיר.