Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשיפה: בתי ספר בגבעת שמואל נמצאים בסכנת קריסה במקרה של רעידת אדמה

אחד האסונות הגדולים ביותר שעלולים להתרחש במדינת ישראל הוא רעידת אדמה. השבוע, עם גל רעידות האדמה ה”קטנות” שפקד את אזור הצפון עלה הנושא שוב לסדר היום הציבורי. מקומונט גבעת שמואל חושף: בתי הספר אלון ו-בן גוריון נמצאים ברשימת משרד החינוך כבתי ספר בסכנת קריסה. ממשרד החינוך נמסר: “מטפלים עפ”י סדר עדיפויות, בכפוף להחלטת ועדה”.

במקרה של רעידת אדמה בתי הספר בסכנת קריסה. צילום: pixabay

השבוע פקד את המדינה גל רעידות אדמה ‘קטנות’. מדינת ישראל, הנמצאת ממש על קו השבר הסורי-אפריקני הינה מוקד ידוע לרעידות אדמה כשהמשמעותית האחרונה התרחשה בתחילת המאה הקודמת והחריבה ערים רבות בסביבה ובראשן את רוב העיר צפת.

משרד החינוך, אשר מלבד אחריותו לתכני הלימוד בבתי הספר השונים אחראי גם לשלומם של ילדינו פרסם לאחרונה את רשימת בתי הספר בארץ אשר אינם ערוכים לרעידת אדמה – ולמעשה נמצאים בסכנת קריסה חס וחלילה.

>>רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לדף הפייסבוק של מקומונט גבעת שמואל

עיון ברשימה מראה שבגבעת שמואל, אשר רוב בתי הספר בה הינם חדשים יחסית ונבנו עפ”י תקנים מחמירים של הגנה ובטיחות, בכל זאת ישנם שני בתי ספר המופיעים ברשימה.

בי”ס אלון ובי”ס בן גוריון, אשר נבנו לפני שנים רבות, אינם עומדים בתקן רעידות האדמה של משרד החינוך.

עיריית גבעת שמואל אמנם דואגת לנראות ולשיפוץ בתי הספר באופן שוטף, ורק לפני שבועיים פרסמנו על שיפוץ מאסיבי שייערך הקיץ בבית הספר בן גוריון, אך נראה שמיגון והכנת בתי הספר לרעידות אדמה הוא פעולה מורכבת ויקרה קצת יותר.

ממשרד החינוך נמסר: “הטיפול בחיזוק מוסדות חינוך מפני רעידות אדמה מתבצע בכפוף להחלטת ממשלה. בתוך כך, המשרד בשיתוף עם הרשויות המקומיות מטפל בחיזוקם של 256 בתי ספר שהוגדרו בעדיפות גבוהה. המשרד ממשיך לצרף בתי ספר לתהליך החיזוק, זאת בכפוף לרשימה אשר נקבעה על ידי ועדת היגוי בינמשרדית המלווה את הטיפול בנושא”