Site icon מקומונט גבעת שמואל

חשיפה: עיריית בני ברק מתכננת להקים מסוף אוטובוסים – ביציאה מגבעת שמואל

במסגרת מפגש “שיתוף הציבור” שערך בשבוע שעבר ראש העיר ברודני עם תושבי גבעת שמואל נחשפה תוכנית מתקדמת של עיריית בני ברק להקים מסוף אוטובוסים מרכזי בצמוד לגשר קוקה קולה, ביציאה מגבעת שמואל, באופן שעלול לפקוק לחלוטין את היציאה המרכזית מהעיר ולהחמיר עוד את הפקקים מהם סובלים תושבי הגבעה מדי יום.

הסיפור הלא יאמן על מסוף האוטובוסים החדש המתוכנן על ידי עיריית בני ברק נחשף כמעט במקרה. במסגרת סבב המפגשים שעורך ראש עיריית גבעת שמואל יוסי ברודני עם תושבים הוא חשף כי לועדת המשנה להקלות מתשתיות תחבורה של המועצה הארצית במינהל התיכנון הוגשה תוכנית להקמת מבנה בן 5 קומות, על שטח מצומצם בכניסה לבני ברק, למעשה, בתוך השטח הכולל של מחלף גבעת שמואל, כשעל פי התכנון ירכז המבנה פעילות של מאות אוטובוסים ותחבורה ציבורית ויגרום לעומסים גדולים על הכניסה לעיר.

על פי התכנון, הכניסה לאותו מתחם תחב”צ מרכזי תהיה באמצעות רמפת גישה שתצא מגשר קוקה קולה ותאפשר לאוטובוסים הרבים הבאים מכיוון דרום לעבור דרך גבעת שמואל ולהיכנס לתחנה ישירות מהגשר מבלי לעבור בעיר בני ברק. בנוסף, על מנת להקל את כניסת האוטובוסים לתחנה, מבקשים המתכננים לאשר צמצום של נתיב נסיעה אחד (מתוך שניים) על גשר קוקה קולה העמוס בלאו הכי ולהפוך אותו לנתיב תחבורה ציבורית.

תוכניות הקמת מסוף התחבורה החדש.

נכון להיום קיים במתחם בית ספר חרדי לבנות ומתקן שאיבה של “מי בני ברק” ועל פי התוכניות הם אמורים להיות מוסטים למקומות אחרים, אך לא ברורה עדיין השפעת השינויים על עומסי התנועה בכניסה לעיר (לבאים מכביש 4 דרום ונכנסים לגבעת שמואל), וביציאה ממנה, דרך גשר קוקה קולה, לכיוון כביש גהה דרום.

“המשמעות היא חסימה מוחלטת של הגשר לטובת כניסה ויציאה של אוטובוסים, 24/7 ופגיעה משמעותית לאחת הכניסות המרכזיות לעיר.” אומר תושב העיר שפרסם את הדבר ברשתות החברתיות.

לדבריו, “המסוף מתוכנן עם מספר כניסות ויציאות כך שגם העליה מכביש 4 צפון אל רחוב השומר וגשר קוקה קולה תקבל קדימות למסוף האוטובוסים. גשר קוקה קולה יהפוך לעמדת המתנה, כניסה ויציאה של מאות אוטובוסים.”

עוד הוא מוסיף, כי להערכתו, “התכנון הנ”ל יחסום לגמרי את צומת בן גוריון בגבעת שמואל, ויהפוך את כל מרחב הכניסה לעיר למסוף האוטובוסים המרכזי של העיר בני ברק. שיירות האוטובוסים לא יחכו על כביש 4 אלא על גשר קוקה קולה, לכניסה ויציאה מן התחנה המרכזית”.