Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיולי ג’יפים באזור הצפון

(צילום: מאסטר טריפ)

אחת האפשרויות המעניינות והמהנות לכל המשפחה היא לנצל את חול המועד סוכות או פסח, לקחת יום חופש באמצע שבוע או לצאת מוקדם בשישי בבוקר, וליהנות מטיול ג’יפים בצפון ישראל – אזור מרהיב ביופיו ובשבילי הטיולים שהוא מציע.

הגליל העליון והמערבי ואזור הכרמל – מסלולים מרהיבים בצפון

ישנם אזורים רבים ושונים בצפון הארץ, כל אזור והשבילים והמסלולים המרהיבים שהוא מציע. במקרה של טיולי ג’יפים, שופע צפון הארץ במסלולים מרהיבים ביופיים, ומהנים במיוחד עבור חובבי הטיולים הממונעים.

אזור הגליל העליון ורמת הגולן מלאים במסלולי טיול המשלבים נופים מרתקים עם היסטוריה מקומית מאלפת. ציר המפלים והעלייה לחרמון שברמת הגולן, אזור עמק החולה ואצבע הגליל ואזורי הנחלים הנשפכים לנהר הירדן – בכל האזורים הללו תמצאו מסלולי טיול המיועדים גם לג’יפים, וכמובן חברות המציעות טיולים אלו, כולל הרכבים, הדרכה מקומית מקצועית ומגוון עצירות לתצפיות מרהיבות ולטעימות במסעדות איכות מקומיות.

גם בגליל המערבי ניתן למצוא לא מעט מסלולים מעניינים לטיולים ממונעים – החל מהר מירון וצפת ומערבה משם, לאורך יישובי הגבול עם לבנון ובסביבת נחל כזיב, ניתן למצוא מסלולים עם נוף מרהיב לים התיכון ולגבעות הירוקות של הגליל המערבי.

אזור הכרמל הינו יעד אטרקטיבי גם כן עבור טיולי ג’יפים בצפון, הן מודרכים והן עצמאיים. שבילים רבים העוברים בין יישובי הר הכרמל מציעים מעבר בחורש הטבעי הצפוף של הר הכרמל, כאשר הנוף הנשקף מהר זה הוא מהמרהיבים ביותר בישראל – כל צפון הארץ עד לחרמון מצד אחד, ומישור החוף עד למרכז הארץ לצד השני בכיוון דרום. אזור עוסאפיה והאוניברסיטה של חיפה מציע תצפית מרהיבה לשני הכיוונים.

אדרנלין גבוה או טיול נעים בשבילים מסודרים – טיול מודרך ומקצועי בצפון

ישנם כמובן סוגים שונים של טיולים ממונעים וטיולי ג’יפים, וכדאי שנבחר מבעוד מועד את אופי הטיול המתאים לנו, ונזמין טיול מאורגן ומודרך התואם את העדפותינו.

מצד אחד, חובבי הריגושים והאדרנלין הגבוה שבינינו ייהנו מטיול שטח סוער בצפון הארץ, במיוחד בעונת החורף בה הכל ירוק ופורח ובשבילים יש הרבה בוץ. הנהגים והמדריכים המקצועיים המתמחים בטיולים אלו יכולים להעביר אותנו חוויה שטופת אדרנלין אותה לא נשכח הרבה זמן.

מצד שני, רבים מאיתנו, ובעיקר משפחות עם ילדים קטנים או הורים מבוגרים יחסית (כמו גם אנשים אשר אוהבים לטייל באופן רגוע ושקט יותר), יכולים ליהנות מטיול ממונע מתון יותר, כזה אשר אינו נכנס לשבילים המאתגרים בעלי תנאי השטח הקיצוניים יותר. בצפון ישראל ניתן למצוא כאמור מסלולי טיולים מכל הסוגים, גם כאלו המציעים נסיעה רגועה ונעימה בשבילים מסודרים, כולל הנופים המרהיבים ושאר החוויות שהוצעו לעיל.