Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיול באמסטרדם – מסלול למטייל העצמאי

(צילום: באדיבות אתר pixabay)

טיול רגלי באמסטרדם

כיוון שאמסטרדם היא עיר קטנה יחסית ורוב האטרקציות מרוכזות בה במרכז העיר, אפשר להסתובב בה ברגל בקלות כדי להגיע ממקום אחד למשנהו. חוץ מזה, הליכה היא דרך נהדרת כדי לגלות עיר מקסימה זו. הצטיידו במפה טובה של העיר כי כל התעלות, הגשרים והרחובות (שבפעם הראשונה נראים אולי אותו דבר), יכולים קצת לבלבל אתכם. כמו כן השתדלו לא ללכת לאורך שבילי האופניים והקפידו לבדוק היטב אם אופניים מתקרבים אליכם, לפני שאתם חוצים רחוב או שביל אופניים.

אם הצלחתם למצוא אחד מאותם דילים לאמסטרדם או לרכוש כרטיסי טיסות לאמסטרדם במחיר אטרקטיבי, אל תשכחו להצטייד בנעלי הליכה יציבות ונוחות שיתאימו לרחובות ולמדרכות המרוצפים. כל נעל עם סוליה דקה מאוד, לא תצליח לנווט בעליות ובמורדות של הריצוף הלא אחיד, וסנדלים עלולים לגרום לכם גם לפציעה בבהונות.

אמסטרדם נוחה לא רק מבחינת האפשרות להגיע ברגל לכול מקום אטרקטיבי, אלא גם מבחינת המסעדות הכשרות שזמינות ליהודים מכול רחבי העולם. תוכלו למצוא באינטרנט מדריך למסעדות כשרות בעיר וליהנות מהמבחר הגדול של תבשילים מגוונים.

טיול באופניים באמסטרדם

אפשרות נהדרת למטייל העצמאי באמסטרדם בימי הקיץ היא כמובן רכיבה על אופניים. באמסטרדם ובכול רחבי הולנד תראו מיליוני אופניים. זוהי דרך נהדרת לסייר בקלות ברחבי העיר, בעיקר כשהולנד היא אזור שטוח לחלוטין. ניתן לשכור אופניים בקלות במקומות שונים, כולל מנעול לנעילת האופניים מפני גניבות. תוכלו למצוא באינטרנט רשימה של חנויות להשכרת אופניים באמסטרדם. שימו לב, תמיד לחצות את קוו החשמלית בזווית כדי שגלגל האופניים לא ייתקע על המסילה. אם זה יקרה, אתם יכולים ליפול ולהיפצע.

שימוש בתחבורה ציבורית בהולנד

בהולנד, מערכת תחבורה ציבורית מעולה עם שפע של חשמליות, אוטובוסים ורכבות. למרות זאת, בגלל הקומפקטיות של העיר, מבקרים רבים לא מרגישים שום צורך להשתמש בתחבורה ציבורית אחרת באמסטרדם חוץ מאשר הנסיעה ברכבת מסכיפהול – שדה התעופה – ואליה.

נהיגה עצמית באמסטרדם

הימנעו מנהיגה ברכב באמסטרדם, בכל מחיר. מפת הרחוב יכולה לבלבל והחנייה היא פשוט בלתי אפשרית (החנייה הציבורית יקרה יחסית לערים אחרות בעולם). אם אתם מגיעים ברכב בנהיגה עצמית מעיר אחרת בהולנד, או ממדינה אחרת – כדאי להתייחס לאמסטרדם כאל תחנת עצירה. מומלץ להחנות את המכונית שלכם ב-Park & Ride שממוקם מחוץ לעיר, ולהיכנס לעיר ללא תשלום ברכבת התחתית. המחיר הוא 8 יורו לכל 24 שעות ביממה, והמחיר כולל גם כרטיס לתחבורה ציבורית.

נסיעה במוניות ברחבי אמסטרדם

המוניות באמסטרדם נוחות מאוד אם הנהג הוא הגון. אבל, אמסטרדם, כאמור, היא עיר קומפקטית ומוניות בדרך כלל לא עוברות באופן קבוע בכול רחבי העיר כדי לאסוף נוסעים מזדמנים כמו בערים אחרות באירופה. האפשרויות העומדות בפניכם הן להתקשר למונית או לגשת לתחנת מוניות (אזור מסומן ברחוב שבו ממתינות המוניות לנוסעים). בנוסף, יש כמה אפליקציות חכמות להזמנת מונית באמסטרדם כמו TaxiCrenrale Amsterdam או Taxi EU (אמסטרדם היא אחת הערים המכוסות על ידי אפליקציה זו). בתחנת המוניות אתם לא חייבים לקחת את המונית הראשונה שממתינה בתור, אלא יכולים לבחור את המונית המועדפת עליכם (נהג אטרקטיבי יותר, ללא עישון או עם עישון, מונית נקייה ועוד).