Site icon מקומונט גבעת שמואל

טילים במרכז הגבעה? גבעת שמואל הציגה רמת כשירות גבוהה בתרגיל פיקוד העורף

תרגיל של פיקוד העורף המדמה נפילות טילים במרכז העיר ופגיעה בתשתיות העלה כי עיריית גבעת שמואל נמצאת ברמת מוכנות גבוהה לחירום

כחלק מהתוכנית השנתית של פיקוד העורף ורשות חרום לאומית (רח”ל), נערך אימון כוננות וכשירות לעיריית גבעת שמואל בשעת חרום. מטרת התרגיל הייתה לבדוק ולשפר את מוכנות העירייה לאירועי חירום בכלל ולתרחיש מלחמה בפרט.

במהלך התרגיל שנוהל ממרכז ההפעלה העירוני, נדרשו יחידות העירייה השונות, לתת מענה לנפילות טילים ברחבי העיר ולטפל באירועים של פגיעה בנפש, רכוש ותשתיות. התרגיל בחן את שיתופי הפעולה בין יחידות העירייה והוא עוד אחד ממספר רב של פעולות, אשר יוזמת העירייה כדי לתת מענה הולם לתושבי העיר בשעת חירום.

בתרגיל השתתפו כאמור ראש העיר גבעת שמואל  יוסי ברודני, מפקד מחוז דן בפיקוד העורף אל”מ אריאל בליץ, סגנו סא”ל יונתן רז, מפקד היקל”ר סא”ל רוני ברהום, מנהל מחוז מרכז ברח”ל מאיר מכלוף ונציגי הממשלה השונים. עוד לקחו חלק בתרגיל מנכ”ל העירייה גבי חדד, קב”ט העירייה יואב ריעני וכל מנהלי המכלולים השונים המרכיבים את מטה החירום העירוני.

צילום: דוברות העירייה

סגן מפקד מחוז דן בפקע”ר סא”ל יונתן רז ציין בסיכום התרגיל כי גבעת שמואל נמצאת ברמת מוכנות גבוהה מבחינת המענה המקצועי והתנהלותם של מנהלי המכלולים השונים אל מול תרחיש הייחוס ואל מול האתגרים שעמדו בפניהם במהלך התרגיל. “כל הצוותים בעירייה תורגלו בצורה מקצועית ליום פקודה. האימון חידד עבור כל אחד מהמכלולים את הנהלים ואת הנדרש מהם, על מנת לתת לתושבים את המענה המהיר והמקצועי בחירום”.

ממצאי הביקורת התבססו על שיחות עם בעלי התפקידים בוועדת המל”ח העירונית ובחינת יישום והפקת הלקחים, מביקורות ומתרגילים בהם השתתפה ונבדקה העירייה בעבר בהובלת קב”ט העירייה יואב ריעני.

ראש העיר גבעת שמואל יוסי ברודני: “עיריית גבעת שמואל מייחסת חשיבות רבה למוכנות העורף ופועלת כל העת על מנת להבטיח מתן מענה מהיר, מקצועי ואיכותי לתושבים גם בזמן חרום. אנו פועלים כל השנה באימונים, תרגולים והיערכויות לשעת חירום ואני שמח לראות שמאמצינו זוכים להערכת פיקוד העורף והגורמים הממשלתיים האמונים על החירום בישראל”.