Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיפול בכעס באמצעות שינוי תוכנה מחשבתית

אם נתאר את פעילותו של המוח שלנו כמעין מערכת ממוחשת שפועלת על פי הגדרות ותבניות מוגדרות מראש – יהיה זה תיאור מדויק להפליא. אנחנו לא צריכים להשלים את לימודי התואר בפסיכולוגיה או בפיזיולוגיה כדי להבין את מבנה המוח, את הקשרים שנוצרים בו ואת ההשפעה של אירועי העבר שלנו על ההתנהגות שלנו היום. בסיטואציה מסוימת הגבנו בכעס, וגם היום אנחנו מגיבים בדיוק כך, בלי שנדע לשלוט בכך. כלומר, אנחנו מאוד רוצים לשלוט ברגש השלילי הזה,

אנחנו גם מבינים שהוא לא תורם לנו (אלא רק מזיק) ובכל זאת נדמה שכדי להשיג שליטה בכעס נצטרך לעבוד קשה מאוד. הבשורה הטובה היא שזה לא באמת נכון, ועם שינוי תוכנה מחשבתית אפשר להשיג שליטה בכעס באופן ממוקד ופשוט הרבה יותר. כל מה שאנחנו צריכים הוא תהליך קצר שעושה פעולה אחת עיקרית: Restart Your Brain. או בקיצור: RYN.

ההגדרות הקיימות ורגשות של כעס ומתח

המחשב שלנו יודע איך להגיב לכל פקודה שניתן לו. הוא יגיב בלי לחשוב פעמיים כשנבקש ממנו להדפיס מסמך, לשלוח מייל או לפתוח עבורנו תוכנה מסוימת. הוא יעשה את זה בזכות שורה של פקודות שהוגדרו לו מראש, וכדי לשנות את ההגדרות שלו נצטרך אדם מיומן שמבין דבר או שניים ויודע איך עושים את זה נכון. רגע לאחר מכן הוא יפעל באופן שונה לחלוטין, תוך שהוא מגיב להגדרות החדשות בלי שיזדקק לתהליך ארוך ומפרך (וגם בלי ספת פסיכולוג). באופן דומה אפשר לעבוד גם על המוח שלנו. שינוי תוכנה מחשבתית הוא תהליך ריאלי ובר השגה, והוא לא מורכב יותר מאשר שינוי התוכנה במחשב שלנו. אם קודם סיטואציה מסוימת גרמה לנו לכעוס או אם הביטחון העצמי שלנו נפגע בתוכה – זה פשוט לא יקרה שוב. עם ההגדרות החדשות המערכת תעבוד חלק, בלי חריקות ובלי נפילות מתח. זה היתרון של שיטת RYN.

 שינוי תוכנה מחשבתית בטיפול מהיר

איך בעצם אפשר לבצע שינוי תוכנה מחשבתית בתהליך מהיר, ובלי להיכנס לסיפורי הילדות או לטראומות שאולי עיצבו רגש כזה או אחר? התשובה פשוטה, והיא דווקא לא כוללת טיפול ארוך ומייגע שבו תצטרכו לנתח לעומק מה קרה לכם לאורך השנים ואיך החיים הובילו אתכם לאן שהובילו. שיטת RYN מאפשרת לכם לבצע שינוי תוכנה מחשבתית בדרך אחרת לחלוטין, בזמן קצר מאוד ובלי המון מאמץ. במקום לתרגל, להתאמן או לשנן מנטרות, פשוט תשנו את ההגדרות הקיימות. לפתע שליטה בכעס תהיה משימה פשוטה, ועכשיו דבר לא יפגע בביטחון שלכם או יעורר במתח, גם אם קודם נדרש מעט מאוד כדי שזה יקרה.

תמונה באדיבות: pixabay