Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיפול במפגעי יתושים בגבעת שמואל

"בנושא בריאות הציבור העירייה מקפידה הקפדה יתרה" מציין ראש העיר זמיר בן ארי. "בכל הקשור לנושא יתושים והדברתם, העירייה פועלת על פי הנחיות של המשרד לאיכות הסביבה. כבר מחודש מרץ 2008 ושמזג האוויר מתחיל להיות חם ולח, מתחילה העירייה בניטור מוקדי יתושים ברחבי גבעת שמואל. מוקדים שנמצאו הודברו. כמו כן, העירייה מבצעת מעקב אינטנסיבי ושוטף אחרי המוקדים ומוודאת שלא מתפתחים בהם זחלי יתושים".

בתחילת חודש מרץ 2008 הוציאה מחלקת רישוי עסקים, בראשותה של הגב' שלי מירקו, הודעה לציבור בדבר ניטור יתושים. בהודעה צוין ש"על מנת להשלים את החיפושים, התושבים מתבקשים לבדוק בשטחים הפרטיים/משותפים כל מקור של מים עומדים במקומות כמו: גגות הבתים, מרפסות עם צמחיה, מקלטים וחניונים תת-קרקעיים, גינות וחצרות הבתים. מים עומדים במקומות מוצלים מהווים מדגרה לזחלי יתושים. מצאתם מים עומדים? יש לייבשם או לשפוך עליהם אדמה שיספגו בה"

"אנו נדרשים למאמץ משותף של העירייה והתושבים יחדיו כדי למנוע את מפגעי היתושים, ולהפחית את הסיכון להעברת המחלה לבני אדם. המוקד העירוני 108 עומד לרשות התושבים 24 שעות בכל נושא" הוסיף בן ארי.

כמו כן, העירייה תמשיך להיות בקשר עם הרשויות השכנות בבקעת אונו כמו גם ר"ג, בני ברק, פ"ת ותשתף עימם פעולה בכל הנוגע להדברת מוקדי יתושים.