Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיפים לרכישת רכב משומש – כך לא תפלו בפח

רכישת רכב משומש היא לא משימה פשוטה במיוחד. על מנת לא ליפול בפח עליכם לבצע סידרה ארוכה של בדיקות שבזכותן תוכלו לצאת לדרך עם רכב החלומות שלכם במצב טוב ובמחיר הגיוני ואף כדאי. אז מה צריך לבדוק לפני שלוחצים ידיים ומשלימים את העסקה? צאו לדרך!

מסמכים
חשוב מאוד לבקש לראות את רישיון הרכב ואת תעודת הזהות של מוכר הרכב. יש לוודא שפרטי הזיהוי שלו מופיעים ברישיון עצמו. כך תדעו שהוא האיש שמוכר את הרכב ולא סוחר רכבים, או גורם מקשר לבעלי הרכב האמתיים. ברישיון הרכב תוכלו גם לבדוק את מספר הבעלים הקודם. אם הרכב היה בבעלות חברת ליסינג פרטי זה יצוין ברישיון עצמו.

ספר הטיפולים
ספר הטיפולים של הרכב עשוי לשפוך אור על אופן אחזקתו ומצבו המכאני. בדקו האם כלל הטיפולים שבוצעו בעבר בוצעו בזמנם והאם בוצעו על ידי מוסך רשמי ומסודר. תוכלו אף לבדוק האם בוצעו תיקונים מרחיקי לכת ברכב כולל החלפת בלמים, רצועת תזמון ואף תיפול בתקלות חוזרות.

מערכות חשמל
בדקו שכל האביזרים החשמליים ברכב תקינים. התחילו במגוון נורות הרכב החיצוניים, איתותים, תאורת ההילוך האחורי, נורות הבלמים, אורות גבוהים ורגילים. בפנים הרכב הפעילו את מערכת השמע והאזינו לכל רמקול בנפרד, הפעילו את המזגן על חום וקור ובדקו שהוא תקין. בנוסף, בדקו את התאורה הפנימית, לוח המכוונים, החלונות החשמליים והמראות החשמליות.

בדיקה חיצונית
הבדיקה החיצונית חשובה ביותר, זו לא בדיקה קוסמטית בלבד אלא שלב חשוב בבדיקת הרכב בעזרתו תוכלו ללמוד על היחס שקיבל מבעליו ועד כמה יוכל לשמור על ערכו כשתרצו למכור אותו. צאו לסיבוב איטי סביב הרכב ובדקו היטב את הצבע ואת פח הרכב, חפשו אחר חוסר התאמה בגוונים השונים בצבע, יתכן ומדובר בצביעה של חלק שנפגע בתאונה ולא דווח. חפשו אחר שריטות, עיקומים, שקעים ופגמים שיכולים להצביע על תאונה. כדאי לבקש לתקן כל פגם בו הבחנתם, פעמים רבות רכבים סובלים משריטות או פגמים קלים ביותר שבהמשך מחלידים או מתרחבים עם הבלאי הטבעי שנגרם על ידי השמש, גשם, מנהרות שטיפה למיניהן וכמובן , גורם הזמן.

מתחת למכסה המנוע

אל תקנו חתול בשק. טיפים לרכישת רכב משומש. צילום באדיבות pixabay

גם אם אינכם מוסכניקים מנוסים, כל נהג יכול ומוזמן לפתוח את מכסה המנוע, להציץ ולתהות על טיבו ומצבו. ראשית בדקו שמן ומים. בדיקה בסיסית זו תוכל למנוע רכישת רכב נזילות כאלו או אחרות. התניעו את הרכב, הסתכלו למטה מתחת למנוע. האם ישנם טפטופים כל שהם? הקשיבו למנוע. האם אתם שומעים רעשים לא סבירים? המנוע רועד מעבר למקובל בזמן שהוא עובד? בנוסף, בדקו את החיבורים השונים וחפשו סימני נזילות, חלודה, סדקים בצינורות וכל מה שעלול להיות לא תקין. קראו מהי שנת היצור של המצבר, אם מדובר בתקופה של מעל ל-3 שנים – כדאי להחליפו.

צאו לסיבוב
צאו לנסיעת מבחן בה תוכלו לחוש את הרכב בצורה הטובה ביותר. האם הוא נוח לנהיגה? האם המנוע מספיק חזק לדעתכם? רועש מדי? האם שדה הראייה נוח? בדקו היטב את תגובת הבלמים ובלם היד. נסו לחוש האם הרכב “מושך” שמאלה או ימינה, תופעה כזו עלולה להצביע על חוסר אויר באחד מהגלגלים במקרה הטוב או במקרה הפחות טוב, חוסר איזון של מערכות ההגוי והצירים ברכב.

בדיקת מוסך
לעולם אל תוותרו על בדיקת מוסך מסודרת לקראת קנייה. הקפידו לבחור במוסך מטעמכם, לא מוסך מטעמו של המוכר. בצעו בדיקה מלאה והיו נוכחים בזמן הבדיקה עצמה. גם רכב למכירה מחברת ליסינג שעבר את הבדיקות הפנימיות של החבר, מוטב שיעבור גם בדיקה במוסך מטעמכם על מנת שתקבלו את התמונה המלאה.