Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיפים לתכנון חופשה לפנסיונרים

סוף סוף השארתם מאחור את ימי העבודה הארוכים והלחוצים, והגעתם לתקופת הפרישה בה אתם יכולים להגשים חלומות. פנסיונרים רבים מנצלים את הזמן שהתפנה לטיולים ולחופשות, וזה רעיון נפלא. עם זאת, לפני שאתם יוצאים למסע מסביב לעולם, אתם צריכים להשקיע זמן ומחשבה בתכנון.

אם אתם זקוקים לעזרה במימון חופשת החלומות שלכם, כדאי לבחון פתרונות פיננסיים שונים. למשל, אולי אתם זכאים לקבל משכנתא הפוכה על הבית שלכם. מה זו משכנתא הפוכה? לפרטים – אנבר ייעוץ משכנתאות.

מעבר לזה, יש לנו כמה טיפים בשבילכם.

תחשבו על סדר העדיפויות שלכם

למרבה הצער, קשה להאמין שתספיקו (או שיהיה לכם מספיק כסף) להגיע לכל המקומות שמעניינים אתכם. עם זאת, אתם בהחלט יכולים לחלום על יציאה לכמה חופשות נהדרות.

לפני הכל, תחשבו על המדינות בהן הכי חשוב לכם לבקר. אנחנו בטוחים שזו רשימה לא קצרה, ולכן ממליצים לקבוע סדר עדיפויות ברור. זה לא הזמן להיות מאופקים או שמרניים – אם תמיד חלמתם לראות את הפירמידות, תצאו קודם כל לטיול הזה. בהמשך, אנחנו בטוחים שיהיה זמן ליעדים נוספים.

תתכננו חופשות מחוץ לעונות השיא

אחד היתרונות הגדולים ביותר בפניה, הוא שאתם לא מוגבלים לחופשות בתאריכים בהם כולם טסים. אתם לא צריכים להתחשב בזמני עבודה, לימודים וכו’ – אלא יכולים לטוס בכל ימות השנה.

כאשר אתם מתכננים את הנסיעות שלכם לאחר הפרישה, תנסו להתמקד דווקא בעונות הפחות חמות. לא רק שתהנו ממחירי טיסות, לינה, אוכל ואחרים יותר נוחים, גם תוכלו לבקר באתרים בצורה הרבה יותר נעימה, ללא צפיפות, תורים ודוחק מוגזמים.

אל תטוסו בלי ביטוח נסיעות

אם יצאתם לפנסיה אתם כנראה בגיל השלישי, ולכן יש חשיבות גדולה לביטוח עבורכם. אז נכון, ביטוח נסיעות לחו”ל חשוב מאוד בכל טיסה, לא משנה מה הגיל שלכם, אבל ככל שמזדקנים זה משמעותי אפילו יותר.

תחשבו על הכיסויים שאתם צריכים, בהתאם למצבכם הרפואי, למאפייני החופשה ועוד. תשוו בין פוליסות וחברות ביטוח שונות, למציאת התנאים והעלויות הכי נוחים. כדאי להוסיף לביטוח גם כיסויים מפני ביטולי ודחיית טיסות, כיסוי כבודה וכו’.

כמו כן, אל תשכחו לארוז את התרופות שלכם לחופשה. כדאי גם לדעת את שמות התרופות הגנריות שאתם לוקחים, למקרה שתמצאו את עצמכם בבית מרקחת זר.

תבררו לגבי הנחות לפנסיונרים

לפני שיצאתם לפנסיה או עברתם לגיל מסוים, כנראה שמעולם לא חשבתם לבקש הנחות על נסיעות, מלונות, אטרקציות וכדומה. עם זאת, אין שום סיבה שלא תנצלו עד תום את מה שמגיע לכם – הרי עבדתם כל השנים קשה, והרווחתם את זה לחלוטין ביושר. 

לפני כל דבר שאתם מזמינים מהארץ, או רוכשים בחו”ל, תבררו האם מגיעה לכם הנחה. בכל פעם שאתם משלמים על תחבורה, מלונות, מוזיאונים או אוכל בחופשה שלכם, תקפידו לשאול על כך. ככל שתשיגו יותר הנחות והטבות, תחסכו יותר כסף ותוכלו לצאת לחופשות ארוכות יותר או לכמות גבוהה יותר של חופשות.

תקחו בחשבון שיקולי נגישות

עבור אותם פנסיונרים שעברו גיל מסוים, נגישות יכולה להיות בעיה בזמן חופשה. בעבר, ייתכן שלא הייתה לכם בעיה לטוס עם קונקשנים, לישון במלונות הכי זולים ובסיסיים או לשכור רכב מבלי לחשוב על הגיל שלכם, אבל זה כבר לא המצב. 

כעת, עליכם לשקול עד כמה הטיול שלכם יהיה נגיש. תקפידו להזמין טיסות נוחות ככל האפשר, לישון בחדרים עם תנאים טובים ולברר לגבי מעליות ופתרונות אחרים.

אל תעמיסו על עצמכם יותר מדי

לעתים קרובות מדי, פנסיונרים נרשמים לטיולים קבוצתיים, אשר כרוכים בפעילות בלתי פוסקת וכמעט לא מעניקים זמן למנוחה. אם עבר זמן מה מאז שטסתם לאחרונה לחופשה, אולי תשימו לב שרמות האנרגיה שלכם מעט נמוכות ממה שהיו פעם. 

גם אם לא, חופשות יכולות להיות מתישות, וחבל שתעמיסו על עצמכם יותר מדי ולא תצליחו ליהנות כמו שמגיע לכם. כדי להפיק את המרב מהטיול שלכם, חשוב שתזכרו שאתם לא צריכים לראות הכל ביום אחד. תימנעו מסיורים שאינם מאפשרים זמן פנוי לנוח ולהתרענן. 

אם אתם מתכננים טיול בעצמכם (לא מאורגן), תזכרו את הטיפ הזה. אל תקבעו יותר מדי דברים, ואנחנו בטוחים שהחופשה שלכם תהיה מושלמת.