Site icon מקומונט גבעת שמואל

טיפים מעולים לניהול נכון של עסקים בגבעתיים והסביבה  

ניהול עסקים זה לא משחק ילדים. אם תשאלו בעלי עסקים באזור גבעתיים והסביבה תגלו שרבים מהם חוו קשיים ויש גם כאלה שנאלצו לסגור את העסק. בדרך כלל, זה קורה מכיוון שבוצעו טעויות ולא היו כלים מתאימים לניהול נכון של העסק.
כדי שאתם תוכלו לנהל את העסק שלכם בצורה טובה יותר, כדאי להיעזר בתובנות והמלצות שנאספו מבעלי עסקים ויועצים מנוסים.

התנהלות פיננסית טובה – זה הבסיס

צילום:pixabay

הבסיס לניהול נכון של עסק בגבעתיים והסביבה נשען על התנהלות פיננסית טובה. אם אתם עובדים עם מערכת מיושנת לניהול חשבונות או שאתם עובדים עם פנקסי חשבונות, נסו להתקדם. בחרו תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט. זה לא סתם כלי טכני שערכו בטל בשישים. תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט מאפשרת שליטה טובה יותר וקבלת תובנות על צרכי העסק, הוצאותיו והכנסותיו. אם תזרים המזומנים מקשה עליכם, תוכלו לשקול הלוואה עסקית אך אין להגזים. התאימו את ההלוואה לצרכים שלכם ועשו בכסף שימוש מיטבי (ועל כך – יש טיפ נפרד).

השקיעו בפיתוח העסק

בעלי עסקים שמתייחסים לעסק כאל מקור להכנסה בלבד טועים טעות מרה. חלק מההכנסות או לפעמים גם הלוואה ייעודית, חייבים לשמש לפיתוח עסקי. עסקים מצליחים הם עסקים שיודעים להתחדש, לחדש, להתפתח. לעסק יצרני, זה יכול להיות למשל הוספת קו ייצור או פיתוח מוצר חדש. אפשרות אחרת לפיתוח העסק תהיה הצעת שירותים נוספים, ללקוחות חדשים. כדאי גם לחשוב על דרכים לפתח את העסק מבחינה שיווקית (כלומר – השקעה במיתוג). נסו לבדוק מה חסר לתושבי גבעתיים, אילו שירותים או מוצרים חשובים להם וספקו להם את הביקוש כמיטב יכולתכם.

קידום באינטרנט, זה מאוד משתלם

על מנת להשיג חשיפה ממוקדת לעסק שלכם, עשו שימוש מוצלח באינטרנט. ממש לא חייבים לפרסם במקומון כדי להשיג חשיפה באזור גבעתיים. ניתן לנהל קמפיינים מקוונים, למשל בפייסבוק, בצורה מאוד יעילה. תוכלו למשל להגדיר אך ורק אנשים מאזור גבעתיים, אשר יקבלו מסרים שיווקיים. ניתן להגדיר גם פלחי לקוחות שונים, לפי גילאים, תחומי עיסוק וכיוצא בזה. כמו כן, ממש כפי שיש תוכנת הנהלת חשבונות באינטרנט יש גם תוכנות שיכולות לעזור לכם להקים דפי נחיתה בעצמכם. וכמובן, אפשר להיעזר בחברות לקידום אתרים ומיתוג באינטרנט. זו השקעה לא גדולה, שמחזירה את עצמה ומאפשר לעסק לצמוח ולגדול.

תנו לקהילה וקבלו בחזרה

עסקים שמשולבים בתוך הקהילה זוכים לקהל לקוחות נאמן ולשביעות רצון גבוהה. אם אתם עסק בגבעתיים ורוצים להרגיש טוב יותר וגם להרוויח, נסו לתרום משהו לקהילה. למשל, אם יש לכם חנות צעצועים, תוכלו לאמץ מנת”ס ולתרום. אם אתם מנהלים עסק של שיפוץ, שפצו מועדון לקשישים או קן של תנועת נוער. ספרו על כך בפייסבוק שלכם או באתר והקהילה שסביבכם תגיב לכך בחיוב.

כורעים תחת העומס? ביזור סמכויות זו התשובה

אם אתם כורעים תחת העומס, בסופו של דבר הקושי יהיה כבד מנשוא. יש כמה טיפים שיועלו לעזור להתמודדות. למשל, למדו כיצד לנהל סדר יום כהלכה. למדו לתעדף משימות וטפלו קודם כל במה שבאמת יותר דחוף. יש לכם עובדים? תתחילו לסמוך עליהם יותר, תנו להם סמכויות ותחומי אחריות. אם אתם מרגישים שאתם לא סומכים עליהם, בדקו את עצמכם. האם הקושי הוא שלכם וקשה לכם לשחרר, קשה לכם שמישהו אחר מבצע משימות חשובות למענכם? או שאולי הגיע הזמן לחפש עובד חדש, יעיל ומוצלח שיהיה ליד ימינכם? כאשר אתם מפנים לעצמכם יותר זמן, אתם יכולים להשקיע אותו בדברים חשובים יותר – חשיבה על פיתוח עסקי, השקעה בשיווק, שירות לקוחות, וכמובן – ניהול העסק.