Site icon מקומונט גבעת שמואל

טכניקות חינמיות לפרסום אינטרנטי

פרסום באינטרנט הפך במרוצת השנים לאחד מן התחומים הפופולריים והחשובים ביותר עבור כל עסק קטן וגדול כאחד. באמצעות פרסום יעיל ומכוון מטרה, יכולים העסקים השונים להגיע אל קהלים רלוונטיים ולהכפיל ואף לשלש את כמות הפניות.

עם זאת, פרסום באינטרנט מצריך יכולות מקצועיות ואנשי פרסום שינהלו את הערוצים השיווקיים השונים. לא פעם, ערוצים שכאלו דוגמת פרסום ממומן, משלבים בין הצורך לשלם דמי ניהול עבור חברת הקידום לבין הצורך בתקציב פרסומי עבור הפרסום עצמו כגון תשלום לגוגל או לפייסבוק. מכאן שפרסום יכול להיות גם עסק די יקר עבור עסקים קטנים.

במאמר הבא מרוכזות מספר טכניקות חינמיות דרכן תוכלו לנצל את הפוטנציאל של הרשת, מבלי להזדקק לאיש שיווק או להוצאות עבור פרסום ממומן.

פתיחת כרטיס עסקי בגוגל

גוגל מאפשרת לנו להשתמש במגוון רחב של כלים חינמיים המסייעים לבעלי עסקים להשתמש ברשת האינטרנט. לצד היכולת להקים אתר גוגל חינמי, מנוע החיפוש הפופולרי בעולם גם מאפשר לבנות את מה שנקרא “Google My Business” או בעברית “כרטיס עסקי בגוגל”.

כאשר אתם מחפשים אחר שירות מסוים, לעתים מופיעים לכם בצדי המסך כרטיסי עסקים שונים עם שם העסק, כתובתו, לוגו ותיאור. הכרטיסים הללו לרוב משמשים את הגולשים עבור מתן ביקורות על השירות ולכן גם ניתן לצפות בדירוג כוכבים יחד עם מלל חופשי בו הגולשים מספרים על טיב השירות.

היתרון הגדול של כרטיס עסקי בגוגל, הוא האפשרות שלו להופיע באופן מידי בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש ללא עבודת קידום. הכרטיס מושפע בעיקר מן המיקום הגיאוגרפי של הגולש, במידה והוא ביצע חיפוש מן הנייד. בנוסף לכך, ניתן להעלות פוסטים שונים לכרטיס, וכך הגולשים יתרשמו שאכן מדובר בעסק שדואג להתעדכן.

חיפשתם נוכחות חינמית ברשת? התחילו קודם כל עם כרטיס עסקי.

דף עסקי ברשתות החברתיות

טוויטר, פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין – אל תהססו לפתוח דפים עסקיים בכל אחת מן הרשתות החברתיות השונות, שכן מדובר בדרך נפלאה, חינמית ובטוחה, להשיג נוכחות מרשימה ורחבה יותר באינטרנט.

פרסום אינטרנטי להגדלת הפניות. תמונה: pixabay

הקפידו לתחזק את הדפים העסקיים ולהגיב בדפים אחרים. נניח ואתם בית מרקחת אונליין, הקפידו להשתתף בדיונים בתוך דפים של עסקים מקבילים דוגמת דף העוסק בבריאות מן הטבע. בנוסף, העלו פוסט חדש אחת ליומיים ובקשו מחברים ומכרים לעשות לכם לייק ולשתף את הפוסטים שלכם.

היתרון הגדול של הרשתות החברתיות הוא בכך שהמידע הרב, יכול להתפשט ולהגיע לקהלים רבים ושונים. אט אט תתחזקו לעצמכם קהל עוקבים שיעקוב אחר עמוד העסק, שיכיר את המותג ושיפיץ אותו באופן טבעי גם בקרב חברים נוספים.

יתרון נוסף וחשוב לא פחות הוא בכך שהגולשים מרגישים פתוחים יותר לנהל תקשורת ישירה עם העסק דרך תגובות ובאמצעות תיבת האינבוקס. הקפידו לטפח את הערוץ הישיר שכן מבחינת הגולשים זהו מדד לאיכות השירות ומשם ההמלצות עליכם רק יתפשטו הלאה.

השתתפות בפורומים מקצועיים

חפשו ברשת אחר פורומים מקצועיים שונים שנוגעים לתחומכם. השתתפו בהם, הגיבו לשאלות גולשים והעניקו למשתתפים ערך מוסף. אט אט, טפטפו לגולשים על העיסוק שלכם והמקצועיות שאתם מביאים אתכם.

ניתן למצוא פורומים פנימיים של אתרים שונים וניתן גם לערוך את אותה הטקטיקה ברשתות החברתיות באמצעות השתתפות בדיונים בקבוצות ובדפים עסקיים שונים.

רשת האינטרנט היא קרקע פורייה לפרסום ושיווק עסקים הן באמצעים חינמיים והן בתשלום. אם אינכם מעוניינים בפרק הזמן הנוכחי, להשקיע תקציבים בקידום ושיווק דיגיטלי, אז חשוב שתפקידו לנצל בחוכמה את האמצעים החינמיים השונים שיעזרו לכם לגבש נוכחות עקבית ברשת.

מקדמים את האתר שלכם ברשת? במאמר הבא תוכלו למצוא מדריך המסביר כיצד עורכים אופטימיזציה לתוכן