Site icon מקומונט גבעת שמואל

טקס הזיכרון לשואה ולגבורה: 6 שורדי שואה תושבי גבעת שמואל, 6 משואות, לזכר 6 המיליונים

עצרת הזיכרון לשואה ולגבורת היהודים בגטאות ובמחנות ההשמדה, נערך כמדי שנה בהפקת המתנ”ס ובהנחייתה של בתיה ברכה והתקיים במעמד אישי ציבור ותושבי העיר, שורדי שואה ובני משפחותיהם.

יום הזיכרון לשואה ולגבורה בגבעת-שמואל נפתח אמש, כמדי שנה, ב”מצעד החיים” בהשתתפותם של מאות חניכים מתנועות ומועדוני הנוער שצעדו ברחבי גבעת שמואל במפגן אחדות ועוצמה מרהיב עם דגלי ישראל והתכנסו לטקס המרכזי שהתקיים במגרש הספורט ברחוב זבולון המר, שם הצטרף אליהם ראש העיר יוסי ברודני ונשא עימם את דגלי ישראל.

את הטקס פתח ראש העיר, יוסי ברודני שאמר: “שואת עמנו העתיק והשמדת ששה מיליון מבניו ובנותיו, היו אחד הזרזים להקמתה של מדינת ישראל, הוכחה כואבת לנחיצותו של בית לאומי לעם היהודי. שורדי השואה החיים בקרבנו שייכים לדור האחרון של ניצולי הגיהינום- מעשי ידי אדם. אתם ששרדתם את צעדות המוות ומחנות ההשמדה, ונותרתם בודדים בעולם – ילדים של אף אחד – הקדשתם את חייכם לצו האלוקי “ובחרת בחיים”.

מדליקי המשואות – שישה שורדים מתושבי גבעת שמואל יחד עם בני משפחותיהם. צילום: דוברות גב”ש


דברי התייחדות נאמרו ע”י יו”ר המועצה הדתית, יעקב רייכר. הרב מיכאל צנעני קרא פרק תהילים ובסיומו הודלקו 6 משואות ע”י שורדי שואה תושבי גבעת-שמואל: נתן וולדיגר, סופיה שטצלר, שלמה פיינשטיין, הרמינה חיה לוי, אליהו בן -חנוך בוכניק וציפורה פיקסלר, כשהם מלווים בילדיהם ובנכדיהם, וברקע סיפוריהם האישיים.

את הטקס ליוותה בשירה מרגשת טליק מאיר ובנגינת חליל צד של נח רוזנצוויג. מד”צים מתנועות ומועדוני הנוער בעיר הקריאו קטעי זיכרון וקדיש ותפילת אל מלא רחמים נאמרה ע”י החזן יצחק שוגול.

במתחם הטקס הוצגה השנה תערוכה – תקציר סיפורי עדות של שורדי שואה תושבי העיר. התערוכה מבוססת על סיפורי שורדי השואה שנאספו ע”י המחלקה לשירותים חברתיים.

טקס יום השואה תשע”ט. צילום: דוברות גב”ש