Site icon מקומונט גבעת שמואל

טרנד ללא ברזלים – בין חזייה לברלט

נשים וחזיות: יחסי אהבה שנאה במובן המוחשי והבסיסי ביותר של המילה…השימוש בחזייה הוא בעצם סוג של דיאלוג פנימי בין הרצונות שלנו ובין ההתחשבות ברצונות של אחרים. כאן נכנס הברלט לתמונה ומגשר בין שני הצדדים…

השד הוא פלא הנדסי. מרכיביו העיקריים הם בלוטות חלב ושומן וכן רצועות פנימיות הנקראות רצועות קופר שהן הרקמות המחברות בין השדיים ושומרות על זקיפותם. רצועת קופר לא ניתנות לחיזוק בשום צורה ובטח לא מושפעות מלבישת חזייה. מלבד השדיים עצמם מורכב אזור בית החזה משרירים וכלי דם, עצבים ובלוטות לימפה.

החזייה אמנם תומכת בחזה ומעצבת אותו אך רק בזמן הלבישה, כלומר אין לה כל השפעה על התבגרות, על כח הכבידה ו/או על נפילת השדיים שהיא כורח המציאות, בלתי נמנעת ותתרחש במוקדם או במאוחר אצל כל הנשים. עם השנים רקמת החיבור שתומכת בשדיים מאבדת מגמישותה, וככל שיש יותר שומן ברקמות והשד כבד יותר כך תהיה הנפילה מואצת יותר. הורמונים במזון שאנו אוכלים, הריונות (אגב לא הנקות אלא ההריון עצמו), דיאטות, עישון, שיזוף, גיל וכמובן גנטיקה, כל אלו משפיעים במישרין על הנפילה.

צילום: pexels

מאחר וכאמור השדיים הם רקמות שומן ולא שרירים, לפיכך גם תרגילי התעמלות לא ימנעו את הנפילה, אלא רק יחזקו את השרירים והרצועות באזור בית החזה. יש המגדילים וטוענים אפילו שלבישת חזייה עושה את הפעולה ההפוכה, כלומר היא גוזלת ממנגנוני התמיכה הטבעיים את “העבודה שלהם”, מחלישה את רקמות השדיים ומזרזת את צניחתן. הבנו שהחזייה לא מועילה לעצירת הנפילה של השדיים/

האם יש סיכוי שחזייה תורמת לנפילת השד?

אז מסתבר שכן, אם לחזייה יש ברזלים והיא צמודה מדי ומשאירה על העור סימנים, לבישה שלה באופן קבוע לא נותנת לגוף אפשרות להתאושש ועלולה לפגוע בטווח הארוך ברקמה, ליצור עור מגורה ופטריות, להגביל את זרימת נוזל הלימפה אל הבלוטות ולהפריע לתפקוד החיוני של שטיפת הפסולת הרעילה. חזייה לא מתאימה עלולה לגרום גם לכאבי כתפיים או גב. לרוב הנשים יש א סימטריה בין שני השדיים וזו אחת הסיבות לכך שקשה מאד להתאים חזייה באופן מדויק. למעלה מ 80% מהנשים לובשות מידת חזייה שאינה נכונה להן!

האם יש קשר בין סרטן השד לחזיות?

בנוסף לכך עלו במהלך השנים טענות רפואיות שטענו שללובשות החזייה יש סיכון גבוה יותר לחלות בסרטן השד בגלל החשש לפגיעה בפינוי הנוזל הלימפתי מהשד אך חייבים לציין שאין מחקרים מספיק טובים בהקשר הזה ומה שחסר בעיקר הוא מחקר נגדי שיוכיח שמי שלא לובשת חזייה נמצאת בסיכון נמוך יותר.

צילום: pixabay

מבחינה רפואית הסיבה היחידה ללבישת חזייה היא לאחר ניתוח בשדיים. במקרה זה החזייה מתפקדת כמעין חבישה, ככל שהחזה פחות זז כך יש פחות סיכוי לדימום או תזוזת שתלים בתקופה הראשונית שלאחר הניתוח.

משנות כיוון?

לאחר האספקטים הפיזיולוגים והרפואיים נותר האספקט הפסיכולוגי בו ניתן להתדיין על הצורך ו/או הרצון של נשים להבליט או להצניע את ביטוי המיניות שלהן, עם וללא קשר לציפיות החברה. כמובן שבעידן MEE TOO העניין תפס צורה אחרת בדיון ובאג’נדה החברתית.

כל הנאמר לעיל, בתוספת הדגש שמושם בשנים האחרונות על נוחות לא מתפשרת, הביא אל קידמת הבמה את הברלטים, חזיות מעוצבות ללא ברזלים.

עיצוב וייצור חזיות הוא אחד האתגרים הגדולים של מעצבי האופנה. על החזייה להיות מותאמת בצורה מיטבית לגוף. מגוון מבני הגוף והחזה הוא כל כך גדול ומתוך כך הצרכים הם רבים ואיתם גדל הקושי לדייק בצורת ובמיקום הגביעים, הברזלים, הרצועות המחברות ביניהם ובין רצועות הכתף. היתרון העצום שבעיצוב ברלט הוא ההתאמה המדוייקת ביותר למבני הגוף השונים. הברלט מעוצבת וגזורה ללא “גבולות גזרה” מקובעים, הגזרה  עוקבת אחר קווי המתאר של הגוף ובעצם אוספת מכסה, מחמיאה, מוסיפה צבע ושיק והפכה להיות חלק בלתי נפרד טוטאל לוק ולא רק אמצעי פרקטי לכיסוי החזה.