Site icon מקומונט גבעת שמואל

יבוא מסין לישראל – טיפים ליזם המתחיל

(צילום: עמיעד טאוב)

איזה מוצרים מותר לייבא לישראל?

יזמים רבים מעוניינים לייבא מוצרים מסין בגלל המחיר האטרקטיבי והאפשרות להרוויח היטב. עם זאת, חשוב כי כל יזם מתחיל יבדוק במכס מהו סיווג המוצר שברצונו לייבא, והאם מותר לייבא אותו ארצה. כך לדוגמה, מדינת ישראל אינה מאפשרת לייבא מכונות מזל והימורים, מכשירים לשיבוש מדי מהירות בטכנולוגיית לייזר, חומרים מתלקחים, מוצרים מסוכנים, מוצרי קוסמטיקה וחומרי ניקיון שנוסו על בעלי חיים ועוד. כמו כן, לא ניתן לייבא מסין מוצרים כמו ציוד תקשורת ללא קבלת אישור והיתר ממשרד התקשורת, ובמידה ומעוניינים לייבא חלקי חילוף לרכב יש להוציא היתר ממשרד התחבורה.

לכן, חשוב כי היזם המתחיל יפנה לחברה מקצועית המתמחה ביבוא מוצרים מסין כדי לבדוק האם ניתן לייבא את המוצר, האם קיימות מגבלות מסוימות כמו הוצאת היתר ממשרד ממשלתי רלוונטי ועוד. כמו כן, חברת יבוא מסין מספקת מידע קריטי ליזם כמו שיעורי מס קניה ומכס על המוצר והאם יש לבצע בדיקת תקינה על ידי מכון התקנים הישראלי.

חשוב לציין כי שיעורי המס והמכס, כמו גם עלויות התקינה והשילוח, משפיעים על כדאיות העסקה. כדי להימנע מהפסד כספי על היזם לבצע בדיקות מקיפות כדי לקבל תמונה כללית מראש לגבי כדאיות היבוא.

יכולת כלכלית

יזם המתחיל את צעדיו הראשונים בתחום היבוא חייב להיות מסוגל לשרוד כלכלית את השנה הראשונה. חשוב לדעת כי יבוא מסין מחייב את היזם, ברוב המקרים, לשלם במעמד החתימה על החוזה כ- 30%, ואת היתרה עליו לשלם בסיום ההזמנה. מעבר לכך, על היזם לשקלל בחישוביו את נושא עלויות השילוח, המסים והמכס. לכן, כדי לשרוד כלכלית עליו להיות בעל אמצעים המאפשרים לו לממן את היבוא והעלויות הנלוות, עד שיתחיל למכור את המוצרים מסין בישראל ויתחיל להרוויח.

בחירת מוצרים מסין

יזם מתחיל המעוניין לייבא מוצרים מסין חייב לבדוק את כדאיות היבוא מבחינה כלכלית אך עליו לבדוק גם האם קיימת דרישה למוצרים שברצונו לייבא ולשווק. לכן, חשוב לערוך בדיקה מקיפה לגבי מידת הביקוש למוצר בישראל, מהי התחרות הקיימת, והאם למוצר שרוצים לייבא יש יתרונות בהשוואה למוצרים קיימים בשוק. כמו כן, רצוי להשתתף בתערוכות בסין, לפנות לחברה מקצועית המתמחה באיתור ספקים אמינים, לבקר במפעל, לנהל מו”מ לגבי מחירים ותנאי תשלום, ולדאוג לעמיל מכס מנוסה ולחברת שילוח יעילה.